Slovenski mediji in podjetja, ki jih lahko uvrstimo v tako imenovano komunikacijsko panogo (oglaševanje, odnosi z javnostmi, raziskave in posredovanje oglaševalskega prostora), so v letu 2009 ustvarili dobro milijardo evrov prihodkov od poslovanja, kar je skoraj enakovredno proračunu evropskega parlamenta za isto leto. Omenjena vsota predstavlja 3 odstotke slovenskega bruto domačega proizvoda (BDP), ki je v letu 2009 znašal dobrih 35 milijard evrov. Pri tem je zanimiv podatek, da tovrstne prihodke po oceni revije Marketing magazin ustvari okoli 8200 zaposlenih v približno 1230 podjetjih, ki se ukvarjajo s tovrstno dejavnostjo.

Najmočnejših 207 podjetij, ki sodijo v komunikacijsko panogo, je po podatkih Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes) v letu 2009 ustvarilo promet v višini 850 milijonov evrov. Glede na dejstvo, da prihodki teh podjetij na letni ravni predstavljajo več kot 80 odstotkov celotnih prihodkov iz njihove dejavnosti, lahko ocenimo, da preostala podjetja v dejavnosti skupaj s temi največjimi ustvarijo letni promet v višini milijarde evrov.

Največjo skupino po številu registriranih podjetij v komunikacijski panogi sestavljajo oglaševalske agencije. Največje med njimi (teh je 80) so ustvarile prihodke v višini 140 milijonov evrov, skupno pa naj bi vse slovenske oglaševalske agencije, ki naj bi jih bilo 526 in imajo 1235 zaposlenih, v letu 2009 ustvarile promet v višini 167 milijonov evrov.

Tiskani mediji in založniki, kjer naj bi bilo po podatkih Ajpesa zaposlenih okoli 3156 ljudi, so prek skoraj štiristotih podjetij realizirali promet v višini 300 milijonov evrov, medtem ko je prvih 31 največjih podjetij v tisku v letu 2009 imelo za 250 milijonov evrov prometa.

Izjemno veliko število zaposlenih, po naših ocenah več kot 2600, je prav v televizijski dejavnosti, kjer največji delež pripada nacionalni Radioteleviziji Slovenija. Žal je iz njihovega podatka o 1880 zaposlenih težko razbrati, koliko je zaposlenih v televizijski in koliko v radijski dejavnosti. Kljub temu televizije predstavljajo velikanski delež v medijskem kolaču, saj je sedemnajst največjih televizij skupno ustvarilo prihodke v višini 190 milijonov evrov. Ocenjujemo pa, da celoten televizijski trg, kjer je registriranih 48 podjetij, na letni ravni ustvari okoli 230 milijonov evrov prometa.

Medijske agencije so svojevrstne rekorderke

Po številu podjetij glede na višino prihodkov so prav gotovo rekorderke medijske agencije in zakupniki oglaševalskega prostora, saj je v letu 2009 dvanajst največjih s svojimi 82 zaposlenimi ustvarilo promet v višini 167 milijonov evrov. Naša ocena je, da celotna dejavnost medijskega zakupa, kjer je registriranih okoli 137 podjetij, na letni ravni ustvari prihodke v višini 200 milijonov evrov, res pa je, da je ta ocena zelo splošna, saj je v Ajpesu pod dejavnostjo posredovanja oglaševalskega prostora registriranih ogromno različnih podjetij, med njimi zagotovo ponudniki zunanjih medijev in spletne agencije.

Prav spletne agencije oziroma prvih sedem po višini prometa je lani ustvarilo promet v višini 12 milijonov evrov, ocenjujemo pa, da je v celotni dejavnosti okoli 130 zaposlenih, ki na letni ravni ustvarijo prihodke v višini 14 milijonov evrov.

PR-agencije oziroma podjetja, katerih dejavnost so odnosi z javnostmi, na letni ravni ustvarijo okoli 28 milijonov evrov, vsaj sodeč po prvih šestnajstih PR-agencijah, ki so lani ustvarile 23 milijonov evrov prihodkov. Po Ajpesovih podatkih je v tej dejavnosti zaposlenih natanko 131 ljudi v 35 podjetjih, po naših podatkih pa zgolj v prvih šestnajstih največjih dela 146 zaposlenih. Razlika je seveda v dejstvu, da prav vse PR-agencije v Ajpesovi bazi niso strogo opredeljene in vpisane v dejavnost odnosov z javnostmi, saj marsikatera od njih opravlja tudi druge dejavnosti, na primer posredovanje oglaševalskega prostora ali pa oglaševanje.

Podobne težave so opazne tudi pri ponudnikih zunanjega oglaševanja, kjer je velika večina podjetij vpisana pod dejavnost posredovanja oglaševalskega prostora. Na podlagi naših podatkov o poslovanju teh podjetij pa kljub temu lahko zapišemo, da je največjih 25 podjetij med "plakaterji" lani ustvarilo prihodke v višini 40 milijonov evrov. Po grobi oceni celotna dejavnost zunanjega oglaševanja s 152 zaposlenimi ustvari na letni ravni promet v višini 49 milijonov evrov.

In še radijska dejavnost. Prvih dvajset največjih radijskih postaj po prihodkih od prodaje je lani ustvarilo 22 milijonov evrov prihodkov, skupno pa naj bi 87 podjetij, ki opravljajo radijsko dejavnost, če tukaj ne upoštevamo Radiotelevizije Slovenija, s svojimi 345 zaposlenimi na letni ravni ustvarilo promet v višini 26 milijonov evrov.