Mednje sodi tudi sprememba dosedanje odredbe o zaporah med pihanjem močne burje na cesti, ki naj bi jo - če bo šlo vse po sreči - že septembra zamenjala nova, ki bo dovoljevala promet tudi ob nekoliko močnejših sunkih. "Naš cilj je, da bi bile študije o spremembi režima končane do septembra. Če bodo praktični izračuni mejnih prevrnitev posameznih vozil pokazali, da se lahko dvigne lestvica, bo Dars spremenil obstoječi režim prometa na hitri cesti že septembra. To bo prvi korak, pri katerem je že precej narejenega, in za zdaj kaže, da bomo pri tem uspešni," pravi Lemut, ki hkrati priznava, da je dela veliko in da morajo strokovnjaki do potankosti preučiti vse študije, preden se bodo podpisali pod spremembe.

Druga faza ukrepov na hitri cesti Razdrto-Ajdovščina, ki vključuje izgradnjo celostne protivetrne zaščite na tej trasi, pa ne bo zaživela tako kmalu. Kot smo izvedeli, na Darsu trenutno iščejo idejne rešitve za učinkovito protivetrno zaščito vzdolž celotne trase, saj menijo, da zaščita na posameznih odsekih ne bi zmanjšala omejitev prometa zaradi burje.

"Avtoprevozniki ves čas spremljamo, kaj se dela na strokovni ravni. Vsi dokumenti, ki sem jih pregledal, so novejšega datuma, kar pomeni, da je bilo v preteklih letih narejenega zelo malo, zato se bo vse skupaj malo zavleklo. Lahko pa potrdim, da gredo stvari v pravi smeri," dodaja predstavnik severnoprimorskih avtoprevoznikov.

Za dodatna pojasnila smo povprašali tudi na Darsu, od koder pa so nam sporočili, da bodo projekt protivetrne zaščite javnosti podrobneje predstaviti v prihodnjih tednih. Kot pravijo, bodo takrat predstavili tudi tako imenovano lestvico vodenja prometa in ukrepanja pri zapiranju hitre ceste Razdrto-Vipava-Ajdovščina s sodobnimi računskimi metodami.