"Ob letalskih nesrečah, še posebej ob velikih katastrofah, moramo pred medijskim linčem in javnostjo zavarovati tako posadke kot tudi letalske kontrolorje - tiste ljudi, ki so ključni za preiskavo," je opozoril Kacin (LDS/ALDE), sicer poročevalec v senci za poročilo parlamenta o tej tematiki in nadomestni član omenjenega odbora.

Po njegovih besedah se odgovorni za varnost v civilnem letalstvu "praviloma po volji nekaterih znajdejo kar vnaprej krivi za incident ali nesrečo, še preden je ugotovljen sam vzrok". "Dogaja se, da tudi sodna preiskava zaradi pritiska javnosti po nepotrebnem in v škodo dejstev prehiteva," je dodal.

Zato je treba po Kacinovem mnenju za celovito preiskavo in s tem uspešno preprečevanje nesreč nujno natančno določiti pristojnosti preiskovalcev tehničnih in drugih vzrokov, a tudi sodnih izvedencev, a če in šele po tem, ko je enkrat ugotovljena vpletenost človeškega faktorja.

Poročilo o predlogu uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o preiskavah in preprečevanju nesreč in incidentov v civilnem letalstvu sicer pripravlja evropska poslanka Christine de Veyrac (EPP). Namen uredbe je zagotoviti učinkovitejše in preglednejše evropsko sodelovanje na tem področju.

Kacin bo kot poročevalec v senci v imenu ALDE pripravil in vložil dopolnila k poročilu, usklajena z Evropskim združenjem pilotov in Združenjem kontrolorjev zračnega prometa, ki prav tako opozarjata na podobna vprašanja. Sopodpise pa so po Kacinovih besedah že prispevali tudi drugi člani skupine ALDE v odboru za promet in turizem.