Evropski komisar za industrijo in podjetja Antonio Tajani je ob predstavitvi strategije danes v Bruslju izrazil osebno prepričanje, da bodo v prihodnje prevladala električna vozila, a dodal, da bodo o tem na koncu odločili državljani in trg.

Komisija želi s strategijo evropski avtomobilski industriji pomagati okrepiti konkurenčnost v svetu, kjer v ZDA ter na Japonskem in Kitajskem intenzivno vlagajo v raziskave in industrijo na tem področju.

Komisija bo zakonodajo na podlagi strategije predstavila še letos s ciljem, da začnejo nova pravila veljati v prihodnjem letu, ko sicer eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov Renault načrtuje vzpostavitev linije električnih avtomobilov.

Evropska komisarka za podnebno ukrepanje Connie Hedegaard je v odzivu poudarila, da je ključni vidik strategije namera komisije, da predlaga zmanjšanje porabe goriva in izpustov CO2 za težka tovorna vozila, kot je to že storila za avtomobile in lahka tovorna vozila.

To je po njenih besedah bistveno, saj težka tovorna vozila prispevajo pet odstotkov vseh izpustov toplogrednih plinov v EU, kar je več kot mednarodna letala in ladje skupaj, in so za avtomobili drugi največji vir prometnih izpustov.

Strategija je pod drobnogledom industrije in okoljevarstvenikov, katerih odzivi danes dežujejo z vseh strani.

V Združenju evropskih avtomobilskih proizvajalcev ACEA menijo, da strategija opredeljuje okvirne pogoje za prehod na trajnostno mobilnost v EU. Poudarjajo tudi, da je to pravi pristop, saj so njene glavne tekmice, ZDA, Japonska in Kitajska, že strateško ukrepale na tem področju.

Okoljska lobistična skupina Transport & Environment je opozorila, da Tajani ni rešil vprašanja, ali bo elektrika za pogon vozil prišla iz obnovljivih virov energije. Pozdravili so cilje glede izpustov CO2 za težka tovorna vozila in cilje do leta 2030 za avtomobile, a posvarili, da so "besede poceni" in da komisija ne sme popustiti pri pripravi zakonodaje.

Na pomen priprave ambiciozne zakonodaje je opozoril tudi Greenpeace. Ta je menil, da se je EU končno pridružila "tekmi za pozelenitev naših avtomobilov", a posvaril, da bodo brez ambiciozne zakonodaje zmagali azijski in ameriški tekmeci. Izpostavili so tudi, da je treba čim prej zaostriti obstoječo zakonodajo o avtomobilskih izpustih CO2.

Razprave o zmanjševanju izpustov v cestnem prometu prav te dni potekajo tudi v Evropskem parlamentu. Evropska komisija predlaga zmanjšanje izpustov CO2 za nova lahka tovorna vozila s trenutnih 200 gramov na kilometer na 175 gramov na kilometer do leta 2016, za osebne avtomobile pa na 135 gramov na kilometer do leta 2020.

Evropska poslanka Tanja Fajon (S&D/SD), poročevalka v senci odbora za promet za mnenje o določitvi standardov emisijskih vrednosti za nova lahka gospodarska vozila, poziva k ambicioznim ciljem in poudarja, da z njimi avtomobilske industrije ne želijo stisniti v kot.

"Razumem njihove skrbi glede ambicioznega predloga Evropske komisije za zmanjšanje izpustov na 135 gramov na kilometer do leta 2020, a po drugi strani je avtomobilska industrija med krizo dobila milijone evrov podpore vlad držav članic EU prav z namenom tehnološkega preboja in proizvodnje okolju bolj prijaznih in učinkovitejših motorjev in vozil," meni poslanka.