Halcom odlikuje tudi nenehna rast. Podjetje je bilo Zlata gazela 2003, Matjaž Čadež, predsednik upravnega odbora Halcoma, pa je zadnji dve leti predsednik sveta gazela. Podjetje se bo letos merilo v ostri konkurenci, saj je med vsemi 21 finalisti kar osem podjetij s področja računalništva, samo v kategoriji srednje velika podjetja so trije. 

Kakšna je vizija podjetja in kaj odlikuje podjetje Halcom?
Podjetje Halcom je ponosno na svoj slogan in moto: Pogled v prihodnost. Naše delovanje danes je namenjeno pripravi rešitev, ki jih bo tržišče potrebovalo jutri. Medsebojno spoštovanje in zaupanje so vrednote, ki jih zaposleni vzpostavljamo vsak dan s strpnostjo in vztrajnostjo. Na to smo zelo ponosni. Halcom odlikujejo inovativnost, visoka kakovost, poštenost, spoštovanje dogovorjenega in medkulturni dialog.

Kako privabljate in kako zadržite sodelavce?
Nove sodelavce pridobivamo prek različnih kanalov. Ob tem vedno več zaposlujemo po priporočilu svojih sodelavcev, prav tako dobro sodelujemo z dvema fakultetama in sicer s FMF (Fakulteta za matematiko in fiziko) in s FRI (Fakulteta za računalništvo in informatiko). Ker želimo v svojo ekipo pridobiti strokovnjake iz tujine, smo začeli uporabljati tudi storitve tujih zaposlitvenih portalov. Vzpostavljanje in vzdrževanje odnosov v podjetju je proces, ki se nenehno dogaja in nikoli zaustavi. Podjetje Halcom postavlja odnose med ljudmi med najvišje vrednote podjetja.

Kaj je največji potencial podjetja in po čem bi nekdo od zunaj prepoznal vaše sodelavce?
Največji potencial vsakega podjetja so zaposleni. Naši sodelavci so predani kakovostni izvedbi zadanih nalog, imajo spoštljiv, pa še vedno pristen odnos do naših strank, se radi šalijo in smejejo, se veliko družijo tudi v prostem času in jim klasične vrednote veliko pomenijo.

Kako se spopadate z recesijo in kakšne ukrepe ste sprejeli zaradi ohlajene gospodarske rasti, kako ste to komunicirali z zaposlenimi?
V obdobjih kriz, ko so dnevne informacije okoli nas predvsem negativne in se ljudje počutijo ogrožene, je prijetno in kreativno vzdušje, predvsem pa stalno obveščanje o dejanskem stanju v podjetju za vsakega zaposlenega še toliko bolj pomembno.

Sami pravite, da je dobra komunikacija steber dobrih odnosov v podjetju. Ste uvedli zadnji čas kakšne nove kanale komuniciranja?
Komuniciranje v kolektivu je kot krvni obtok v telesu. Sestavljeno je iz pretoka po glavnih žilah, pa tudi po kapilarah. Če primerjamo pretok po glavnih žilah z rednimi mesečnimi sestanki kolektiva, z izdajo internega glasila, z rednimi tedenskimi sestanki posameznega oddelka itd., lahko primerjamo pretok po kapilarah z odpiranjem novih aktivnosti, kot so srečevanja sodelavcev v akcijah za Družini prijazno podjetje, aktivnosti na novo ustanovljenega športnega društva in vpeljavo 10 sekcij zanimanja znotraj društva, vpeljava štiri nivojskega Halcomovega izpobraževanja (Halcomova tržnica znanja, Halcomova srednja šola, Halcomova visoka šola in Halcomova Akademija). Ti kapilarni kanali komuniciranja še dodatno pripomorejo k pozitivnemu timskem vzdušju podjetja.

Kaj vaše sodelavce dela boljše od konkurence?
Mislim, da gre tu za celo vrsto prednosti. V Halcomu posvečamo veliko pozornost izobraževanju, ne samo strokovnemu, temveč tudi splošnemu, ki omogoča, da vsak sodelavec s tako pridobljenimi znanji gradi tudi na svoji osebnosti, samozavesti, odnosu do drugih itd. Halcom je močno vpet v mednarodno okolje, zato ima večina sodelavcev veliko stika z drugimi kulturami, jeziki, navadami, kar odpira obzorja tudi posameznikom v podjetju. V Halcomu posvečamo zelo veliko pozornost kakovosti, izpolnjujemo dane obljube, veliko delamo na tem, da smo vsak dan boljši. Tako okolje pripomore, da se tudi sodelavci navzamejo teh pozitivnih vrednot, kar jih seveda dela boljše od konkurence.

Kako skrbite, da sodelavci ne izgorijo?
Za enakomerno porazdelitev nalog in s tem povezano preobremenjenostjo posameznika je odgovoren vodja posamezne ekipe. V preteklem letu smo pričeli s procesom izobraževanja vodstvenega kadra, ki se v letošnjem letu aktivno nadaljuje. Z aktivnim spremljanjem sodelavcev dober vodja hitro lahko zazna, če so določeni posamezniki preobremenjeni in temu primerno tudi ukrepa. Veliko pozornost smo v lanskem letu namenili tudi izboljšanemu planiranju in vodenju projektov, kar dejansko zmanjšuje obremenjenost posameznikov. Kljub recesiji smo pridobili kar 23 novih sodelavcev, kar nam še dodatno omogoča, da zmanjšujemo obremenjenost posameznika. Tako se v Halcomu večinoma ugašajo luči že malo po peti uri popoldan.

Kako pomemben je odnos do kupcev?
V našem podjetju se zavedamo, da so zaposleni in naše stranke največje bogastvo podjetja. Zato ne govorimo o naših kupcih, temveč o partnerjih. Halcom ima podpisanih cca 100 stalnih pogodb z različnimi komercialnimi bankami, centralnimi bankami, klirinškimi hišami in mobilnimi operaterji, s katerimi vzdržujemo stalen kontakt. Vsako leto organiziramo tako imenovana Halcomova srečanja bank, in sicer na vseh trgih, kjer smo prisotni, na katerih prikažemo novosti in smernice razvoja produktov v prihodnje. Od naših partnerjev se stalno učimo, jih poslušamo in njihovim željam poskušamo priti naproti z vsako leto boljšimi produkti.

Kako pomembno se vam zdi notranje podjetništvo?
Notranje podjetništvo je zelo pomembno in vsi zaposleni se morajo tega zavedati. Seveda ne moremo pričakovati od vsakega posameznika, da ima v sebi podjetniški duh, je pa nujno potrebno, da ključni ljudje v podjetju ta duh in žilico nosijo v sebi. V Halcomu spodbujamo zaposlene, da pristopijo v sistem notranjega delničarstva in da kot delničarji začutijo, da je uspeh podjetja obenem tudi njihov osebni uspeh. Glede na to, da vrednost naših delnic, pa tudi dividende, vztrajno rastejo in da jih kriza ni praktično nič ogrozila, je motivacija zaposlenih, da vlagajo v Halcomove delnice, še večja.

Kaj je bil Halcomov največji preskok/poslovni uspeh od lani?
V preteklem letu smo ponosni na kar nekaj projektov in sicer: s podpisom pogodbe že s četrto banko v Albaniji smo pridobili večinski tržni delež na področju elektronskega bančništva tudi tam. V Srbiji smo podpisali pogodbo z drugim največjim srbskim mobilnim operaterjem Telenorjem in šestimi najpomembnejšimi bankami za vpeljavo storitve varnega mobilnega plačevanja. Na srednjem vzhodu smo imeli dva odmevna projekta, in sicer je Katarska banka QIIB svojim komitentom - fizičnim osebam omogočila poslovanje z našo rešitvijo Hal E-Bank, v Centralni banki Iran pa je pričela delovati naša rešitev za medbančni kliring. Na koncu ne smemo pozabiti tudi na uspehe na domačem trgu, kjer pa smo veseli in ponosni na preboj storitve uporabe elektronskih računov, ki jih omogočajo že štiri slovenske banke, uporabljajo pa že Telekom, Mobitel, Elektro Ljubljana, Si.mobil in druga podjetja za plačila mesečnih računov prek spletnih bank.

Kakšne poslovne rezultate pričakujete letos v primerjavi s preteklim letom?
Leto 2009 je bilo za naše podjetje uspešno, saj smo prihodke povečali v približno enakem obsegu kot v preteklih letih. Zavedamo se, da bo učinek gospodarske krize v letošnjem letu še večji kot v preteklem, vendar upamo in si prizadevamo, da z našo usmerjenostjo v nove trge in nova področja tega ne bomo preveč občutili.