Kljub krizi, ki je marsikje močno vplivala tudi na klimo v podjetjih, se je v izbor najboljšega zaposlovalca Zlata nit 2009 prijavilo 115 podjetij in izmed njih smo že izbrali 101 najboljšega zaposlovalca. Dejstvo, da med njimi prevladujejo majhna podjetja, saj jih je petdeset, potrjuje, da se prav ta podjetja, za katera tolikokrat slišimo, da so motor slovenskega gospodarstva, veliko ukvarjajo s svojimi sodelavci in da se zelo dobro zavedajo, da so prav ljudje, njihova znanja in kompetence najpomembnejši kapital.

SEZNAM: Kdo so najboljši zaposlovalci?

"Od samega začetka so številni posamezniki dvomili, da bomo lahko imeli tudi letos 101 zaposlovalca, saj kriza pušča močne posledice. Tudi sama sem. Zgodilo pa se nam je nasprotno. Prijavilo se je skoraj enako število podjetij kot lani, kar 39 je novih, torej prvič na seznamu najboljšega 101 zaposlovalca, in kar nekaj tudi mikro podjetij in gazel, na katera mora Slovenija v prihodnje staviti še več, jih torej tudi spodbujati," med drugim poudarja Saša Mrak, vodja projekta.

"Hkrati imamo 45 podjetij, ki so med 101 zaposlovalcem že tretjo leto, in tem gre posebna zahvala za pogum in zaupanje. Kar je najbolj razveseljivo, pa je visoka povprečna ocena, ki so jo podali zaposleni o odnosih v podjetjih, ki so njihov delodajalec. To ponovno dokazuje, da je z zaupanjem in iskrenim odnosom tudi krizo lažje preživeti," pravi Saša Mrak.

In kakšna je torej letošnja ocena zaposlenih? Anketirani - letos je v anketah sodelovalo 8014 zaposlenih, kar je 3 odstotke več kot lani, ko je na ankete odgovarjalo 7783 zaposlenih - so odnos med organizacijo in njimi v povprečju ocenili s 3,68, dobro trojko torej. Zaposleni so v odgovorih izrazili visoko stopnjo pripadnosti podjetju in se s sodelavci veselijo njihovih uspehov, jasno jim je, kaj se pri delu od njih pričakuje, naloge niso prezahtevne, zelo dobro se zavedajo, da kakovost njihovega dela vpliva na delo sodelavcev.

In kje so po mnenju zaposlenih njihovi vodje še vedno šibki? Ne poskrbijo dovolj, da pridejo pri delu do izraza vse sposobnosti zaposlenih, premalokrat pohvalijo sodelavce, se z njimi ne pogovarjajo vsaj enkrat letno o razvoju oziroma napredovanju, zaposleni morajo delati še doma, veliko jih meni, da napredujejo napačni ljudje.

Kot poudarja Anisa Faganelj iz Mediad, ki skrbi za izvedbo metodologije, so manjša nihanja v skupni oceni znotraj pričakovanega, treba pa je upoštevati tudi spremenjeno strukturo sodelujočih podjetij (po velikosti, dejavnosti in tako naprej). "V vsakem primeru so podatki ohrabrujoči. Upoštevajoč ugotovitve raziskav Zlate niti o povezavi med kakovostjo odnosa ter trženjsko in inovacijsko uspešnostjo podjetja, verjamemo, da bodo rezultati prej ali slej pokazali večjo konkurenčnost podjetij, ki se bolj posvečajo kakovosti odnosa z zaposlenim, tudi pri izhodu iz krize."

Naslednji teden bo že znanih 21 finalistov, po sedem v kategoriji mala, srednje velika in velika podjetja, ki jih bomo vse do zaključnega izbora najboljših zaposlovalcev, ki bo 18. marca na ljubljanskem gradu, ob sobotah tudi podrobneje predstavljali. Seznam 101 zaposlovalca objavljamo na 26. in 27. strani. Podjetja smo razvrstili po abecednem redu, označili pa tudi, katera podjetja so sodelovala v Zlati niti 2007 in 2008 ter kakšen uspeh so dosegla.