Pripravo letnega programa o varstvu potrošnikov nalaga zakon o varstvu potrošnikov na podlagi nacionalnega programa. Resolucija kot temeljni dokument s tega področja sicer predvideva dvoletni program, ker pa se resolucija izteka z letom 2010, je ta tokrat pripravljen le za letošnje leto.

Program varstva potrošnikov za letos upošteva izrazito horizontalno naravo področja varstva potrošnikov ter temelji na medsektorskem in interdisciplinarnem pristopu.

Ukrepi in naloge za doseganje z resolucijo zastavljenih ciljev na področju varstva potrošnikov so integracija varstva potrošnikov v vse politike, ki vplivajo na položaj in interese potrošnikov na trgu, spodbujanje trajnostne potrošnje, dvig ravni varstva potrošnikov na stanovanjskem področju, področju prometa in finančnih storitev in krepitev ekonomskih interesov potrošnikov pri infrastrukturnih storitvah, kot so elektronske komunikacije, poštne storitve.

Med ukrepi in nalogami so tudi oskrba z energijo in plinom, večja varnost proizvodov, krepitev zaupanja v varnost hrane in osveščanje potrošnikov o zdravem prehranjevanju, učinkovit nadzor nad varnostjo neživilskih in živilskih proizvodov, večja učinkovitost javnih služb ter krepitev civilne družbe in reševanje sporov oz. pritožb.

Za izvajanje teh ukrepov in nalog so odgovorna različna ministrstva, inšpekcijske službe, nacionalna regulatorja in drugi organi, katerih delo je povezano z zagotavljanjem varnosti in zdravja potrošnikov ali varstvom njihovih pravic in ekonomskih interesov.