Prav tako poslance zanima, kakšna je vsebina teh pogodb ter ali je na podlagi teh protikorupcijskih klavzul, če obstajajo, možna prekinitev pogodb v primeru odkritih nepravilnosti, korupcije ali konflikta interesov.

Ministra tudi sprašujejo, ali lahko kot pristojni minister jamči, da so doslej vsi postopki tekli po pravilih in da so možnosti, da bi prišlo do nepravilnosti, izključene.

Informacije, ki se v zadnjih mesecih o projektu šestega bloka Termoelektrarne Šoštanj (Teš 6) pojavljajo v medijih, po mnenju omenjenih poslancev niso pomirjujoče.

"Še najbolj zaskrbljujoča je vest, da naj bi pri pripravi razpisne dokumentacije za izvedbo investicije v Teš 6 sodelovalo podjetje CEE, ki posreduje tudi pri dobavi večjega dela tehnološke opreme za ta projekt v vrednosti kar 690 milijonov evrov," so navedli.

Dodali so, da naj bi CEE leta 2006 za Teš sestavilo razpis in pripravilo pripadajočo dokumentacijo, podpisal pa naj bi tudi 135.000 evrov vredno pogodbo o svetovanju pri dobavi glavne tehnološke opreme, svetoval pri pogajanjih za sklenitev pogodbe o dobavi tehnološke opreme z Alstomom, poleg vsega pa naj bi dobilo še dodatnih 160.000 evrov za pripravo noveliranega investicijskega programa ter za koordinacijo predhodnih in pripravljalnih del pri izgradnji novega bloka.

Ob tem so izpostavili tudi, da je bilo v javnosti mogoče zaslediti tudi informacije o lastniških povezavah, ki nakazujejo na možen konflikt interesov.

Teš 6 - država bo vanj vložila 1,1 milijarde evrov - predstavlja največjo javno investicijo v energetiko v zgodovini samostojne Slovenije. Pri takšni vsoti denarja je po oceni poslancev pomembno, da država temeljito preverja postopke porabe tega denarja v interesu smotrnega, transparentnega in zakonitega razpolaganja s sredstvi. Prepričani so tudi, da je treba vsakršen sum zlorab obravnavati skrajno resno in v vseh postopkih ravnati odgovorno do javnosti in javnega denarja.