Prav danes predsednik republike leti v Sarajevo z letalom, najetim pri podjetju Lynxair. Medtem bo državni falcon neuporabljen stal na ljubljanskem letališču. Z zasebnimi letali sta Türk in Pahor v tem mesecu letela še v Rim, Stockholm, Berlin in Moskvo. Zasebna letala naj bi bila najeta še za poti nekaterih ministrov, vendar nam teh podatkov včeraj še ni uspelo dobiti.

V kabinetu predsednika republike in predsednika vlade včeraj nismo dobili uradnih pojasnil, zakaj še vedno najemajo letala, namesto da bi v času, ko je na voljo falcon, leteli z njim. Neuradno naj bi bil strošek poleta s falconom, čeprav je v lasti države, višji od cene najema letala pri Lynxairu. Po naših podatkih takšen izračun ni nujno korekten, saj vodi država stroške netransparentno, in sicer tako, da za isti polet razdeli stroške na več državnih organov - urad predsednika vlade, zunanje ministrstvo, policijo... Urad predsednika Türka je denimo objavil, da je imel z najemom letala za Strasbourg 4094,08 evra stroškov, preostale stroške pa so razdelili med ministrstvo za zunanje zadeve, protokol in urad za varnost in zaščito. Skupni strošek najema letala, ki ga je imela država, tako ni transparenten. Po drugi strani naj bi nekomercialna ura poleta s falconom 2000EX stala od 3000 do 3500 evrov. Poleg tega je treba upoštevati, da tudi vsak dan stanja neizkoriščenega falcona v hangarju na Brniku državo nekaj stane.

O usodi falcona bi morala na včerajšnji seji odločati vlada. Poročali smo že, da je poleti vlada objavila razpis, s katerim je iskala interesente za oddajo letala. Prijavili so se trije ponudniki: Adria Airways, Gio Poslovna aviacija in Lynx Air. Tadej Tufek, direktor Adrie, nam je včeraj povedal, da so si letalo oktobra ogledali, vendar jim od takrat država ni poslala nobenega obvestila. Državni sekretar Uroš Krek nam je povedal, da vlada točke s falconom včeraj ni imela na dnevnem redu, ker še dopolnjujejo najustreznejše rešitve. Neuradni podatki pravijo, da je ena od resnih možnosti še vedno ta, da Republika Slovenija obdrži falcona v svoji letalski floti, pri čemer bi z njim upravljala nekakšna letalska služba za protokolarne prevoze znotraj obrambnega ministrstva.

Tadej Tufek medtem pojasnjuje, da je njegovo podjetje še vedno pripravljeno prevzeti falcona v svojo floto tudi na način, da z njim država dokapitalizira Adrio Airways. Po naših podatkih ta rešitev nima resnih možnosti za uspeh.