Medijske zgodbe direktorjev, ki ne ravnajo v dobro družbe, slikajo podobo peščice, katere senca je očrnila ugled celotnega poklica," je ugotovitve Raziskave o zaupanju v slovenski menedžment komentirala Sonja Šmuc, izvršna direktorica združenja Manager.

Iz raziskave, ki sta jo jeseni v sodelovanju z združenjem izvedli družbi Pristop in Valicon, je videti, da "Slovenci najmanj zaupamo politikom (75,4 odstotka) in menedžmentu slovenskih podjetij nasploh (47,6 odstotka), visoka je tudi stopnja nezaupanja v sindikate (48 odstotkov)". Precej več zaupamo v novinarje (34,2 odstotka) in vodstva konkretnih podjetij, v katerih smo zaposleni (58,5 odstotka). Vendarle na zaupanje najbolj značilno vpliva tudi dejavnost podjetja.

Dejan Verčič, partner v družbi Pristop, je rezultate raziskave označil za presenetljive, saj so pričakovali višje nezaupanje v menedžment. "Zakaj je presenetila? Zaradi medijev, ki pišejo predvsem o problemih, pozabijo pa na pozitivne stvari, ki jih menedžment naredi za razvoj Slovenije in podjetij," se je na ugotovitve raziskave odzval predsednik združenja Manager in uprave Petrola Aleksander Svetelšek in izzval odgovornega urednika Dnevnika Alija Žerdina.

Ta je priznal, da mediji do neke mere res živijo od slabih novic, a tudi od bolj kompleksnih zgodb in iskanja dobrih poslovnih praks. "Sam sem prišel do drugačnega zaključka. Slovenija je v nesrečni situaciji, saj menjavi politične elite sledi tudi zamenjava poslovne elite. Poslovna omrežja, kakršna obstajajo v Sloveniji, so namreč v veliki meri določena s strani politike," je pojasnil. "Kaj je v tem trenutku dominantna zgodba poslovne elite? Ali je to tehnološki preboj, inovacije, širjenje, iskanje socialnega dialoga, ali pa je to dokončanje zadnje faze tranzicije z vsemi regularnimi ali neregularnimi poslovnimi praksami? Ko si bomo odgovorili na to vprašanje, si bomo lažje pojasnili, zakaj je ugled menedžmenta kot celote razmeroma šibek," je prepričan.

Verčič je pri tem poudaril, da si vsak podobo o svetu okoli sebe oblikuje na podlagi osebnih izkušenj, tako da vpliv medijev ni takšen, da bi izkrivljal sliko. Na precejšen razkorak med zaupanjem v medije in menedžment je imelo velik vpliv tudi to, da je novinarski posel v zadnjih dvajsetih letih izgubljal materialni in družbeni prestiž, s čimer se je dosti bolj približal povprečnemu človeku. "Menedžment je šel v drugo smer in pravzaprav pridobiva družbeno in finančno veljavo," je pojasnil. Zaradi tega je distanca med menedžerji in povprečnim Slovencem vedno večja.

tomaz.modic@dnevnik.si