"Če se že trudimo za širšo uveljavitev informacijsko-komunikacijske tehnologije, poskušamo to pokazati tudi na ta način, da jo uporabimo, in na ta način tudi s šolami komuniciramo," je o pripravljeni poslanici dejal Lukšič.

"Čeprav je učenje marsikdaj nadležno in se vam zdi odveč, je vsem jasno, da samo znanje omogoča, da boste v prihodnosti lahko izživeli svoje sanje. V novem šolskem letu boste sklenili nova prijateljstva in okrepili stara, dobili boste nove življenjske izkušnje, ki vam bodo pomagale spoznati, kdo ste in kaj bi v življenju počeli," je v poslanici minister dejal učencem in dijakom.

Ob tem je starše spomnil, da je njihova vloga v šolskem procesu zelo pomembna, saj so "podpora učiteljicam in učiteljem na eni strani ter otrokom na drugi". Prijetno, a stimulativno družinsko okolje je po Lukšičevih besedah pomembno za otrokov razvoj in lahko bistveno prispeva k njegovemu uspehu v šoli.

Vloga vzgojiteljev in učiteljev v družbi je nekaj posebnega, meni minister: "Male ljudi polnite z znanjem, jim predajate svoje izkušnje in jih tako pripravljate na življenje."

Ob tem je na današnji novinarski konferenci tudi napovedal, da bodo šli v torek, na prvi šolski dan, vsi direktorji direktoratov na ministrstvu, državna sekretarka Alenka Kovšca ter minister po šolah, kjer se bodo srečali s šolniki in učenci ter na ta način poskušali podpreti šolo, "za katero smo prepričani, da je dobra".

Po Lukšičevih besedah si bodo prizadevali, da se še bolj okrepi šolski prostor, da se poveča stopnja avtonomije in hkrati tudi stopnja povezanosti. "To, kar se je pokazalo v dosedanji praksi, je, da avtonomija kar dobro cveti, da pa povezanost v šolski sistem na neki točki peša," ocenjuje minister.

Zato bo naloga ministrstva letos, kot meni Lukšič, predvsem v tem, da nadaljuje z razpravami v zvezi z belo knjigo. Kot je pojasnil, znotraj tega pripravljajo nov zakon o financiranju in organizaciji vzgoje in izobraževanja, novelo zakona o učencih s posebnimi potrebami, preučujejo pa tudi zakon o vrtcih.

Ob tem je omenil tudi spremembo zakona o šolski prehrani, "kjer bomo širili prehrano na osnovne šole s tem, da jemljemo en del sredstev pri srednjih šolah". Prepričan je, da je šolska prehrana del šolske politike in ne samo socialne.

V novem šolskem letu bo osnovno šolo obiskovalo 160.392 učencev, od tega 17.541 prvošolcev, in okrog 86.500 srednješolcev, kar je po Lukšičevih besedah manj kot lani.

Z novim šolskim letom bodo po podatkih ministrstva ukinjene tri podružnične osnovne šole, število samostojnih in matičnih osnovnih šol ostaja enako kot lani, in sicer 449. Med njimi sta dve šoli zasebni.

Prilagojen program osnovne šole se bo izvajal v 28 osnovnih šolah s prilagojenim programom in v podružnicah oz. oddelkih pri 21 osnovnih šolah. Vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami bo izvajalo 16 zavodov za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami, delovalo bo 51 javnih glasbenih šol in deset zasebnih.

V novem šolskem letu bo v Sloveniji 117 javnih srednješolskih zavodov, kar skupaj z njihovimi enotami pomeni 164 srednjih šol, šest zasebnih gimnazij in šest zavodov za otroke s posebnimi potrebami, ki tudi izvajajo srednješolske izobraževalne programe. Predvidoma bo 85 srednjih šol izvajalo gimnazijske izobraževalne programe, 114 srednje strokovne in 102 poklicne programe.

Minister je opozoril tudi na sistem Evropskih šol, ki poteka v okviru Evropske komisije in ki mu bo Slovenija kot polnopravna članica predsedovala v prihodnjem šolskem letu, vključuje pa okoli 30.000 učencev. Kot je poudaril, bodo poskušali okrepiti šibkejše jezike, kot je npr. slovenščina, ki vključujejo manjše število dijakov. Tako želijo doseči, da imajo dijaki ne samo pravico do slovenskega jezika kot posebnega predmeta, ampak tudi, da poslušajo posamezne predmete v svojem maternem jeziku.

Evropske šole so namenjene otrokom zaposlenih v Evropski komisiji, Svetu EU in drugih institucijah, ki na delo prihajajo iz različnih držav. Povezane so v sistem Evropskih šol in delujejo v sedmih članicah EU.