UVK je po neuradnih informacijah ugotovil, da koncentracija lastništva družb omejuje učinkovito konkurenco, in sicer tako na trgu maloprodaje dnevnih časopisov kot na trgu oglaševanja. "Mlinski kamen" za Delo, ki je 80-odstotni lastnik Večera, naj bi pri odločitvi UVK predstavljal predvsem časnik Slovenske novice.

Direktor UVK Jani Soršak je za Dnevnik potrdil, da postopek zaključujejo, medtem ko o ugotovitvah ni želel govoriti. Po trditvah naših virov je urad presojal koncentracijo časopisnih družb na štirih trgih in za dva trga ugotovil, da je dovoljena koncentracija presežena. Kot rečeno, naj bi šlo za trg tiskanih medijev oziroma področje maloprodaje časnikov in za trg oglaševanja. Po zakonu o medijih je dovoljena meja izvodov dnevnikov ene ali povezanih oseb postavljena pri 40 odstotkih vseh izdanih izvodov splošnoinformativnih tiskanih medijev, ki izhajajo najmanj trikrat na teden, pri trgu oglaševanja pa naj bi UVK presojal le oglaševanje v dnevnih časopisih. V uradu naj bi bili namreč prepričani, da ne obstaja le en oglaševalski trg, ki bi vključeval vse medije, od dnevnih časopisov do tedenskih revij ali celo do recimo televizijskih oglasov. Na trgu oglaševanja v dnevnih časopisih je koncentracija presežena, naj bi ugotovil urad.

Vodstvo Dela bo imelo za odgovor na povzetek relevantnih dejstev predvidoma 30 dni časa, nato naj bi sledila odločba urada. Kot smo v Dnevniku že večkrat poročali, bo urad Delu, ki sodi v Skupino Pivovarna Laško, predvidoma naložil odprodajo časnika Večer. Za to naj bi si vodstvo družbe že samo prizadevalo dlje časa, naprodaj pa po neuradnih informacijah ni le Večer, ampak tudi del Dela.

katja.svensek@dnevnik.si