Odvetnik Andrej Toš, ki je pred leti za svoje naročnike ("skladi tveganega kapitala") ustanovil podjetje BSL in zanj od družbe Al odkupil podzemno garažno hišo, "v paketu" pa zraven dobil še ploščad Trga republike, je županu MOL Zoranu Jankoviću že decembra lani ponudil dokaj ugoden predlog BSL za zunajsodno poravnavo sporov o lastništvu in uporabi ploščadi z vsemi odškodninskimi zahtevami vred, na katerega pa ljubljanski župan doslej ni odgovoril.

Na zadnji novinarski konferenci je Zoran Jankovič povedal, da na ponujeni predlog še ni odgovoril, ker morajo najprej razčistiti več odprtih vprašanj, v poravnalni postopek pa vključiti tudi DSU, ki je proti sedanjemu lastniku ploščadi prav tako vložila tožbo zaradi spornega olastninjenja ploščadi in ima interes zlasti za tamkajšnje parkirne prostore. Ljubljanski župan je zatrdil, da se tudi sam zavzema za možnost, da ploščad postane javna površina oziroma javni trg brez enega samega parkiranega avtomobila, pa najsi preide v last in upravljanje MOL ali države.

"Odkar sem lani spet stopil v lastniško strukturo BSL, si še bolj prizadevam, da bi z mestom uredili lastniški odnos glede ploščadi in da bi Ljubljana dobila osrednji trg, kakršnega je načrtoval že arhitekt Edo Ravnikar, pa je potem njegov projekt ostal nedokončan. Nikoli ni bilo mišljeno, da bo ploščad ostala parkirišče, ampak naj bi to bilo le začasno, dokler trga ne bi dokončno uredili," ocenjuje odvetnik Toš. Poudarja, da si BSL že od takrat, ko je skupaj z garažno hišo dobil v last tudi ploščad, prizadeva, da bi ta postala javni trg. Uredili naj bi ga po Ravnikarjevih zamislih ali pa na podlagi novega arhitekturnega natečaja. Že prejšnjim mestnim oblastem je ponujal predloge za zunajsodno poravnavo, a nanje sploh niso odgovorili, medtem ko je pri županu Jankoviću naletel vsaj na pripravljenost za pogovore o zunajsodni rešitvi njihovega spora, ugotavlja Toš.

Podžupanja MOL Jadranka Dakić nam je prejšnji mesec povedala, da so pogovori med MOL in pooblaščencem podjetja BSL dejansko že potekali, a da so bila žal pričakovanja BSL previsoka, pa tudi ne vedno jasno predstavljena.

Glede na to, da si ploščad lasti tudi država, pa Toš zatrjuje, da mu je vseeno, kdo jo bo prevzel - o tem se morata dogovoriti MOL in DSU - le da bo na njej zaprl parkirišče in jo ustrezno saniral. Mogoče je tudi, da je BSL še naprej lastnik ploščadi in jo da mestu oziroma državi povsem na voljo za javno rabo, samo ne za parkirišče. "BSL pa ne more pristati na predlog, da bi ploščad prepustil nekomu v last po tistem, ko bi jo sam ustrezno saniral. Ocenjuje, da bo nujna in temeljita obnova ploščadi stala dva do tri milijone evrov. Zaradi tolikšnega stroška so se vsi dolga leta (MOL in država) branili, da bi jo prevzeli v last in vzdrževali, ampak so jo hoteli samo izkoriščati. Če se vpletenim v te lastniške spore ne bo uspelo kmalu dogovoriti za poravnavo, se bodo pač še dolgo pravdali in bo ploščad še naprej neugledna in zabita s pločevino - če ne bo zaradi preobremenjenosti popustila pod njeno pezo.