Nekoč največji avtomobilski proizvajalec naj bi se v 60 do 90 dneh z izdatno pomočjo države prestrukturiral v novo družbo, ki bo zgrajena okoli ključnih znamk, kot so Cadillac, Chevrolet, Buick in GMC. Ključni kupec sredstev GM bo ameriška zakladnica, ki naj bi imela v novi družbi okoli šestodstotni lastniški delež. GM je včeraj že sporočil, da je dosegel dogovor s kupcem znamke Hummer, čeprav imena kupca in zneska pogodbe niso želeli razkriti.

Prestrukturiranje avtomobilskega giganta iz Detroita, v sklopu katerega je tudi prodaja nemškega Opla, pa bi lahko imelo posreden učinek tudi na slovenske dobavitelje. Ti največ delov dobavljajo prav evropski diviziji GM oziroma natančneje Oplu. »Hidria nima direktnih relacij z ameriškim koncernom General Motors, svoje izdelke pa dobavlja njegovemu evropskemu delu – Oplu, in sicer posredno prek sistemskih dobaviteljev avtomobilske industrije,« pravi Iztok Seljak, predsednik poslovodnega odbora Hidrie. Tudi v Cimosu in Iskri Avtoelektriki trdijo, da z GM direktno niso poslovali, so pa dobavljali dele nemškemu Oplu.

Tudi prodaja Opla naj ne bi bistveno vplivala na slovenske dobavitelje. »V kontekstu novih lastniških relacij v Oplu so za nas zelo pomembne naše obstoječe pozitivne relacije z Magno, kjer Hidria  predstavlja enega njenih ključnih razvojnih dobaviteljev delov in sistemov  za hlajenje motorja. Naše sodelovanje z Magno bo tako – neodvisno od Opla – v  prihodnje tudi bistveno nadgrajeno,« Seljak pričakuje celo pozitivne premike po prevzemu Opla s strani kanadske Magne.

Subvencije za nakupe manjših avtomobilov pa so, kot kaže, povzročile, da se je avtomobilska panoga v Sloveniji pobrala in da je iz najbolj ogrožene industrije postala »vlečni konj«. »V 'dobrih časih' so posli, povezani s čisto avtomobilsko industrijo, predstavljali 10 odstotkov prodaje, z zmanjšanjem naročil na drugih tržnih segmentnih pa ta del posla v letošnjem letu predstavlja 15 odstotkov vse prodaje,« razlagajo v Iskri Avtoelektriki. »Zaradi pozitivnega učinka subvencij na rast prodaje malih vozil postopoma dobava delov za proizvajalce avtomobilov nižjega razreda pridobiva na deležu in je v primerjavi z lanskim letom višja,« razkriva Seljak.

Optimistični so tudi v Helli Saturnus Slovenija. Kot je dejal njen direktor Christof Droste, je Skupina GM res njihov največji partner, vendar sodelujejo z družbama znotraj koncerna, Oplom in Vauxhallom, zato za zdaj posledic ne čutijo. S prodajo izdelkov skupini so v minulem poslovnem letu ustvarili okoli 33 milijonov evrov prihodkov, v poslovnem letu 2009/2010 pa jih načrtujejo za 45 milijonov evrov.

srecko.zimic@dnevnik.si