Ker smo nekatere med njimi že vozili, smo se tokrat osredotočili zgolj na tiste, za volanom katerih bomo v prihajajočih mesecih šele prvič sedeli.

Nižji (srednji) razred

Pred Slovenci z ne ravno globokimi denarnicami so pestri meseci. "Novost leta" je novi volkswagen polo, ki na prvi pogled deluje kot pomanjšani golf. K nam pride zgodaj jeseni, v dolžino bo meril 3,95 metra, obljubljajo tehnološke poslastice, ki so bile doslej na voljo le večjim bratom - navigacijo, kamero v pomoč pri parkiranju in menjalnik DSG. Novi so trije dizelski motorji, 1,2-litrski s 75 ter 1,6-litrska z 90 in 105 konji. Med malčki bo kar nekaj pomladitev - doletele bodo tudi citroëna C1 (začetek leta), fiata pando (jeseni), renaulta clia (sredi leta) ter toyoti ayga in yarisa (začetek leta).

Zelo zanimivo bo tudi stopničko višje, saj bodo jeseni predstavili četrto generacijo opla astre (v Sloveniji najverjetneje šele 2010). Nekoliko bo zrasla (s 4,25 na 4,35 metra), bo aerodinamično oblikovana (koeficient upora 0,27), prtljažnik bo pogoltnil najmanj 350 litrov. Ostajajo štiri različice: tri- in petvratna, karavanska in kupe-kabriolet. Trije dizli bodo imeli od 90 do 170 KM, bencinarji med 90 in 250 konjev. Obljubljajo tudi varčno različico blue motion in sistem start-stop. Razmišljajo še o električno gnani astri. Jeseni pa prihaja naslednica alfe 147, poimenovali jo bodo alfa 149, namenjena kupcem, starim od 27 do 40 let. Lepotica bo v dolžino merila 4,3 metra, platformo so si sposodili pri fiatu bravu, zmogljiva različica GTA naj bi imela motor V6 s kar 265 konji. Vesoljsko hondo civic bodo pomladili.

Srednji (višji) in luksuzni razred

Seat se bo v začetku poletja aktivno vključil v boj za kupce z limuzinskim exeom (jeseni pride še karavan). Njegova osnova je audi A4, motorji bodo imeli od 102 do 200 konjev, kasneje obljubljajo tudi šestvaljnika in štirikolesni pogon quattro.

Mercedesova zvezda bo svetila še močneje, saj prihaja novi razred E, sprva kot limuzina (mednarodna predstavitev januarja), kasneje še kot kupe, karavan, kabrio in zmogljivi E63 AMG s 500 KM. V dolžino je pridobil 7 centimetrov, prepoznali ga boste po dvojnih štirioglatih lučeh, oznaka 250 bo krasila najbolj zmogljivega dizelskega štirivaljnika (2,2 biturbo). Sredi leta bodo pri Porscheju ponosno predstavili prvo luksuzno limuzino panamero, katere osnovni šestvaljnik bo imel 300 konjev, obljubljajo tudi hibrida, jeseni pa prihajata novi audi A8 in jaguar XJ. Ingolstadčani obljubljajo, da bo A8 znova postavil standarde med luksuznimi limuzinami, predvsem vzmetenje naj bi bilo korak pred konkurenco. Vstopni model A8 2,8 naj bi krasila nizka poraba goriva, imel bo pogon na prednji kolesi v kombinaciji z menjalnikom CVT. Spomladi bo pomladitev dočakal tudi volvo S80.

Kupeji in kabrioleti

Pestro bo med športnimi lepotci. BMW Z4 ima pomično trdo streho, proizvajali ga bodo v Regensburgu, trenutno najzmogljivejši motor ima tri litre (različica M še ni potrjena). Njegov konkurent iz Nissanovega hleva sliši na ime 370Z (predstavitev aprila), 3,7-litrski motor V6 bo imel 330 KM, tudi s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Za Slovence z najglobljimi žepi pa prihaja ferrari california - 4,56 metra dolg kabriolet 2+2 (streha se odpre v 15 sekundah), z osemvaljnikom in ceno, višjo od 170.000 evrov. Osveženi bosta mazdi MX-5 in RX-8.

Terenci in enoprostorci

Najmanjši bavarski športni terenec bo od jeseni slišal na ime X1. V dolžino bo meril 4,5 metra, motorji naj bi bili okolju prijazni, z močjo od 143 do 306 konjev in tudi s sistemom start-stop, ki naj bi izpuste CO2 znižal pod mejo 120 g/km. Nared za proizvodnjo je razkošni SUV hyundai iX55, junija prihaja še novi prestižni lexus RX. Francoski trojček pa predstavlja enoprostorce: najmanjši je citroën C3 picasso (na cesti marca), nekoliko večji peugeot 3008 (na osnovi P308) in največji renault (grand) scenic (na cesti aprila).