Leta 2008 bi morala dakarska preizkušnja praznovati 30. obletnico, a so izvedbo tekmovanja preprečile teroristične grožnje in prireditelji so bili zaradi varnosti dirkačev prisiljeni celoten reli odpovedati. Razočaranje je bilo veliko, a je z druge strani Atlantika takoj prišla ponudba Argentine in Čila, da bi zahtevno preizkušnjo izvedli v Južni Ameriki. Zamisel so prireditelji kmalu uresničili in Dakar 2009, ki se bo začel s prvo etapo v soboto v Buenos Airesu, bo namesto puščavskih sipin Malija, Mavretanije in ostalih afriških držav ter cilja v Dakarju prvič ponudil prostrane stepe in brezpotja Argentine in Čila. Na letošnjem tekmovanju tako ne bo puščavskega peska, a zato ne bo nič manj zahteven. Nenazadnje se bodo morali dirkači v 14 etapah povzpeti tudi do nekaj tisoč metrov nad morjem, saj so del trase tudi gorski prelazi.

Letošnji Dakar bo skupno dolg 9574 kilometrov, od tega bo 5591 kilometrov hitrostnih preizkušenj. Razdeljen je na 14 etap, dirkačem bodo privoščili en dan počitka. Cilj bo 18. januarja v Buenos Airesu. Po sobotnem začetku v argentinski prestolnici bodo dirkači najprej nekaj dni spoznavali Patagonijo, naslednji teden jih čakajo Andi, po prihodu v Čile pa se bodo ob pacifiški obali vračali nazaj proti Argentini in vmes prečkali tudi puščavo Atacama.

"V Afriki se razmere dramatično spreminjajo na slabše. Vsako leto je imel Dakar na voljo manj prostora. V Alžiriji nismo bili že od leta 1993, V Nigru ne moremo več dirkati. Gremo torej novim izzivom naproti. Dirkači bodo spoznavali povsem nov teritorij. Pokrajina je drugačna, a duh Dakarja ostaja nespremenjen. V ospredju bosta tekmovalnost in avantura," je v uspeh letošnjega relija prepričan direktor tekmovanja Etienne Levigne.

V konkurenci bo letos 82 tovornjakov, 188 avtomobilskih posadk in 230 motociklistov. Kljub spremembi prizorišča bo v ospredju boja za skupno zmago v najbolj cenjeni avtomobilski konkurenci, kjer so ostali isti tekmeci, kot v prejšnjih letih: tovarniški ekipi Mitsubishija, katerega prvo orožje bo Stephane Peterhansel (Francoz ima na Dakarjih že devet zmag, tudi zadnjo med avtomobilisti leta 2007), ter Volkswagena, na čelu z nekdanjim svetovnim prvakom v reliju Carlosom Sainzem. Japonci so se ob novi izvedbi Dakarja odločili za dve pomembni spremembi. Namesto modela Pajero bodo na reli poslali Lancerje, v katerih bodo prvič dizelski motorji. Enega od vozil bo upravljal nekdanji francoski smučarski zvezdnik Luc Alphand, drugega pa najboljši japonski dirkač Hiroši Masuoka. Volkswagnova ekipa bo poleg Sainza štela še Giniela De Villiersa, Marka Millerja in Dietra Deppinga.

Pri motociklistih bo, tako kot v zadnjih letih, verjetno nepremagljivo oviro za vse ostale predstavljala tovarniška zasedba KTM. Cyril Despres, zmagovalec v letih 2005 in 2007, ter prvak iz leta 2006 Marc Coma pa bosta tudi letos narekovala ritem v ospredju.

Za slovenski delež na tem tekmovanju bo tudi letos poskrbel Miran Stanovnik. Najboljši slovenski dirkač v tej kategoriji je že dolga leta udeleženec relija in je pogosto najvišje med tistimi, ki niso deležni tovarniške podpore. Zadnjo izvedbo relija pred dvema letoma je končal na skupnem 13. mestu in drugem v svoji kategoriji maraton. Njegovi cilji tudi letos ostajajo enaki, uvrstitev čim bližje vrhu v konkurenci motociklistov. Stanovnik je že nekaj dni na prizorišču relija, kjer je dva dni pred startom tudi uspešno opravil tehnični pregled, tako da lahko optimistično pričakuje sobotni začetek v argentinski prestolnici: "Navdušen bi bil nad končno uvrstitvijo med najboljših 15, če bi šlo višje, še toliko bolje, medtem ko v kategoriji maraton merim na kolajno. Zadovoljen bi bil tudi z bronasto, a to že imam, nekaj srebrnih prav tako. Pri teh letih mislim, da bi bil res že čas za kakšno zlato," je dejal Stanovnik in pohvalil tudi vzdušje pred začetkom v Argentini, kjer zaradi velike priljubljenosti avtomoto športa pričakujejo velikanske množice gledalcev ob celotni trasi relija.