Pojasnil je, da se je tako odločil po temeljitem premisleku »zaradi osebnih vrednot« in, kot je dejal sam, »politične higiene«. Poudaril je, da je ob nastopu mandata pred letom dni podedoval številne probleme predhodnikov, »eden takšnih pa je bil gotovo tudi predor Šentvid«. Na vprašanji, kako je mogoče, da kot minister za promet za nepravilnosti v predoru Šentvid ni vedel, in ali so ga zavajali, je minister odgovoril: »Očitno je to tako.«

Uprava Darsa »prevzema del posredne odgovornosti za nastalo situacijo«, saj se zavedajo, da oprijemljivi rezultati niso bili doseženi, »saj predor ni v normalni uporabi«.
V ponedeljek do 12. ure naj bi SCT Žerjavu posredoval dodatna pojasnila, na podlagi katerih se bo odločil o usodi Darsove uprave.

***VIDEO: Kako je minister Žerjav prebral odstopno izjavo, namenjenu Janezu Janši***

Minister Žerjav je »najboljši minister«, ki ga je imela Slovenija, je dejal predsednik vlade Janez Janša. Dodal je, da ceni Žerjavovo gesto, a da ni neposredno odgovoren. Minister bo odločitev o Darsovi upravi sprejel do četrtka.

Žerjav je poudaril, da je bil ob nastopu mandata pred letom dni soočen z roki, ki jih ni postavil sam. Trdi, da se je resno lotil reševanja problemov, ki jih je podedoval od predhodnikov, "eden takšnih pa je bil gotovo tudi predor Šentvid z vso svojo zgodovino". Odstop je ponudil zaradi "osebnih vrednot in politične higiene".

Darsova uprava je v odstopni izjavi prevzela del odgovornosti za stanje na objektu Šentvid, "saj predor ni v normalni uporabi". Žerjav je še poudaril, da se ne izogiba vsebinskemu reševanju problema, saj bo še naprej odgovorno opravljal naloge ministra.

Do ponedeljka pričakuje minister od izvajalca SCT nedvoumne odgovore, z razrešitvijo uprave Darsa pa bo še nekoliko počakal, dokler ne bodo jasne vse podrobnosti.

Odgovornost mora prevzeti SCT

"Še enkrat ponavljam, da je za to šlamparijo, kot sem jo že večkrat imenoval sam, odgovoren izključno izvajalec," je dejal Žerjav, kar po njegovih besedah potrjujejo tudi sklepi v poročilu Zavoda za gradbeništvo Slovenije (ZAG). "Gre za nekakovostno izvedbo del," trdi Žerjav, ki zanika, da so odstopi posledica pritiskov vlade, in zagotavlja, da dogajanje nima ozadja.

***VIDEO: Radovan Žerjav: "Ivan Zidar se mora državljanom opravičiti"***

"Ne morem razumeti, da naš izvajalec nikoli ne more, noče ali ne želi priznati krivde in odgovornosti," je poudaril Žerjav in javno pozval predsednika uprave SCT Ivana Zidarja, naj se "pojavi pred kamerami in slovensko javnostjo in pove kakšen stavek ali dva" ter se opraviči.

Zidar se po Žerjavovih besedah ne odziva na klice predsednika uprave Darsa Tomislava Nemca, "ne zdi pa se mi tudi korektno, da ga v tem trenutku ni nikjer".

Predstavnik SCT Klemen Grebenšek pojasnjuje, da "so bile s strani ministra izrečene resne obtožbe, ki jih nameravajo komentirati v prihodnjih dneh". Direktor operative SCT Borut Willenpart pa je dodal, da družba prevzema svoj del odgovornosti in se opravičil voznikom. Po njegovem mnenju je odgovornost nadzornika, podjetja ZIL Inženiring in zunanjega nadzora, ZAG Slovenije, vsaj tako velika, če ne večja.

Do 12. ure v ponedeljek Žerjav od SCT pričakuje jasne odgovore o odstranitvi protipožarnega ometa in zagotovilo, kdaj bo predor mogoče predati v varno obratovanje.

So se v Darsu dogajale nepravilnosti?

Predor Šentvid so 1. julija odprli brez uporabnega dovoljenja in urejene dokumentacije. Na vprašanje, kako je mogoče, da kot minister za promet za nepravilnosti v predoru Šentvid ni vedel, in ali so ga zavajali, je minister odgovoril: "Očitno je tako."

Da objekt ni primeren in da nima ustrezne dokumentacije, je izvedel šele, ko je omet prvič odpadel. Žerjav je pojasnil, da z izvajalcem nikoli ni komuniciral, "edina komunikacija je potekala z upravo Darsa, ki je komunicirala s preostalimi navzdol".

Kar zadeva izdajo uporabnega dovoljenja, je "najbolj grozljivo pri vsej stvari to, da je bila to v Darsu stalna praksa", je še dejal Žerjav. Z družbe za ceste so na trditev odgovorili le, da je uprava ministra "sproti seznanjala z vsemi ključnimi informacijami, ki jih je v zvezi s predorom Šentvid tudi sama imela".

Možne so kazenske ovadbe

Izvedeti si želim, "ali je ta omet v stari galeriji sploh potreben", se sprašuje Žerjav, saj naj bi najprej ščitil objekte nad predorom, konstrukcija stare galerije pa naj bi že sama po sebi zdržala 90 minut požara, kar tudi sicer zahteva slovenska zakonodaja.

Če se SCT ne bo aktivno vključil v reševanje težav, Žerjav napoveduje ukrepe, "s katerimi bomo zaščitili interese državljanov". Na vprašanje, ali obstaja možnost, da SCT v prihodnje ne bo smel sodelovati na javnih razpisih, je odgovoril: "Vse možnosti so odprte."

SCT mora objekt sanirati in poravnati vse stroške, ki so nastali zaradi zapleta, odgovarjali pa bodo tudi preostali vpleteni. Minister je napovedal, da bodo ovadili vse, ki so s svojim delom ali nedelom ogrozili splošno varnost. Svoje nadaljnje odločitve bo javnosti sporočil v ponedeljek.