Devet let je delala kot splošna zdravnica v Ljubljani. Že dvanajst let vodi posvetovalnico ADITI, kjer so se sprva osredotočali na preventivno in psihosomatsko zdravljenje in to nadgrajevali z diagnostično-terapevtskimi pogovori, zadnjih šest let pa Dušićeva v vse to vključuje ajurvedski pristop kot primaren pri obravnavi obiskovalcev. Kot strokovnjakinja na področju ajurvede deluje kot gostujoča učiteljica na Akademiji duhovnih znanosti in v šoli integralne biorgonomije Marjana Ogorevca. Vodi tudi svojo šolo o ajurvedi v Ljubljani.

Kaj je ajurveda in zakaj je v današnjem času tako dobrodošla ne le pri zdravljenju, ampak tudi v vsakdanjem življenju?

Ajurveda je indijska tradicionalna medicina - danes najstarejši znani medicinski sistem. Človeka (in vsa druga kraljestva narave) obravnava predvsem kot duhovno esenco, ki uporablja duševnost in telo kot inštrumenta za svoj izraz. Zato poudarja nujnost ubrane povezanosti med umom in telesom, pa tudi med posameznikom in vsem, kar ga obdaja. To je tudi ključni pogoj pri vsakem zdravljenju, sem prištevam tudi sodobno medicino. Človek mora razumeti, da vsaka njegova misel, občutek ali duševno stanje v hipu vpliva na biokemijske reakcije v celicah njegovega telesa, kot tudi vsak dogodek na soncu, planetih, v živalskem ali rastlinskem kraljestvu sprva neopazno, toda vseeno v hipu vpliva na človeka in človeštvo. Ne glede na to, kakšne posege in spremembe na nivoju telesa med zdravljenjem zdravnik ali zdravitelj izvede ali svetuje bolniku, nevidni, toda osnovni dejavnik za trajno ozdravitev je še vedno njegov skladen odnos do življenja v sebi in okoli sebe. Ajurveda tudi smatra, da ima vsak od nas le sebi lastno, ob spočetju določeno konstitucijo oziroma individualni preplet treh fluidov. To so tako imenovane vata, pitta in kapha fluid, ki so nastali s prepletanjem petih velikih elementov. Ta konstitucija se v življenju ne menja, razen bolezensko, in posamezniku narekuje življenjski ritem, slog in način prehranjevanja. Vsako dolgoročno odstopanje od prehrambenih in življenjskih navad, ki jih zahteva posamezna konstitucija, neizogibno pripelje do bolezenskega neravnotežja. In tu je temeljni razlog, zakaj je ajurveda večna v svoji modrosti in spretnosti zdravljenja in še vedno dragocena tudi za sodobnega človeka pri preprečevanju in zdravljenju bolezni. Ne le da mu omogoča prepoznavanje lastne konstitucije in ustreznih smernic prehranjevanja in življenjskih navad, temveč neravnotežje fluidov prepoznava in registrira bistveno prej, kot se znaki bolezni lahko odkrijejo z laboratorijskimi ali kakšnimi drugimi diagnostičnimi pripomočki sodobne medicine. Človeka ozavešča v smeri senzibilnosti do stanj njegovega uma in telesa.

Vaš pristop k razlagi ajurvede se začne pri indijski filozofski oziroma vedski misli, zaobjema jogo, dihalne vaje, spoznavanje delovanja prane ter ustrezen jedilnik za vsakega od treh fluidov kot osnovnih ajurvedskih principov. Je to običajen pristop k ajurvedi?

Da, to je običajni terapevtski pristop v ajurvedi, ki vsebuje še veliko več ravni. Vendar je ob prvem obisku pacienta nemogoče obremeniti s preveč informacijami. Nekateri pogledi na življenje, ki so lastni ajurvedi, so za človeka z naših tal precej oddaljeni. Zato je pomembno, da razume in osvoji tisto, kar mu je blizu, in počasi poglablja razumevanje in sprejemanje tistega, kar mu je od začetka tuje.

Vaša šola o ajurvedi obsega tri štirimesečne module. Kolikšno je znanje, ki ga učenci pridobijo in kako ga lahko uporabljajo?

Na koncu te enoletne šole učenci pridobijo osnovni vpogled v ajurvedo in nekaj praktičnega znanja, ki zadostuje, da se z razumevanjem lotijo preprečevanja bolezni pri sebi in svojih domačih in kakšnih lažjih bolezenskih stanj, kot so prehladi in podobno. Nikakor pa to ni urjenje za ajurvedske zdravnike ali terapevte - to zahteva daljši študij, ki zajema tudi osnove zahodne medicine, in predvsem precej izkušenj.

Končujete knjigo o ajurvedi, prvo s to temo slovenskega avtorja. Nam jo lahko predstavite?

Knjiga bo nastajala še leto dni in zajela zgodovinsko-filozofski oris ajurvede, njeno teoretično in praktično plat, pa tudi osnove joge - vse to predstavljeno na način, ki je sprejemljiv zainteresiranemu in poglobljenemu bralcu.