Na obrambnem ministrstvu podrobnih informacij o tem ne dajejo, zato tudi nismo izvedeli, kolikšno bo finančno breme Slovenije za nakup omenjenih letal. Znano pa je, da bo samo za največje vojaške nakupe v bližnji preteklosti in prihodnosti Slovenija porabila 362 milijonov evrov - za tolikšen znesek bi na primer v Ljubljani lahko kupila 3978 stanovanj velikosti 70 kvadratnih metrov po ceni 1300 evrov za kvadratni meter, za kolikor jih je prodajal Stanovanjski sklad.Nova letala C-17, ki jih bo s še 12 članicami zveze Nato kupila Slovenija, bodo del zavezniškega strateškega zračnega transporta.

Kot poroča zveza Nato na svoji spletni strani, je 13 članic zavezništva (Bolgarija, Češka, Danska, Estonija, Italija, Latvija, Litva, Nizozemska, Poljska, Romunija, Slovaška, Slovenija in ZDA) 12. oktobra podpisalo pismo o nameri po skupnem nakupu treh ali štirih letal za strateški transport C-17. Ta letala lahko prepeljejo 102 vojaka ali pa 77 ton tovora (oklepnik patria tehta od 20 do 25 ton) na razdaljo 4450 kilometrov ali več, saj imajo možnost polnjenja goriva v zraku.

Kot pravijo v Natu, bodo C-17 namenjeni za nacionalne potrebe zgoraj omenjenih držav pa tudi za operacije zveze Nato, EU in OZN in pomoč pri večjih naravnih katastrofah... Natova agencija za logistiko se že pogaja s proizvajalcem letal, ameriškim Boeingom. Zaradi nujnih potreb po zračnem transportu želijo države zaključiti pogajanja do konca tega leta, pri čemer naj bi bil prvi C-17 dobavljen do sredine prihodnjega leta.

Zanimivo, da ministrstvo za obrambo o slovenskem angažmaju pri nakupih C-17 ne ve kaj dosti povedati. Tako nam tudi še niso znani stroški, ki z nakupom čakajo Slovenijo. Na naša vprašanja so odgovorili, da Slovenija potrebuje takšne zmogljivosti in da bo ta rešitev "omogočila zanesljiv, učinkovit, varen in cenovno ugoden transport do območij delovanja". Povedali so tudi, da je Slovenija napovedala letno potrebo po 60 urah letenja, slovenske posadke pa letal ne bodo upravljale. Upoštevajoč, da je Nizozemska napovedala 500 ur letenja na leto, za to pa bi plačala do 15 milijonov evrov, smo izračunali, da bodo tekoči stroški za Slovenijo okoli 1,8 milijona evrov na leto. V letu 2005 je za najem transportnih letal plačala okoli 750.000 evrov.

Kot zanimivost povejmo, da je bilo doslej izdelanih približno 180 C-17, uporabljajo jih ameriške in britanske zračne sile, Boeing pa je avgusta zaradi pomanjkanja kupcev napovedal zaprtje proizvodne linije. Kot kaže, jo bodo nova naročila za nekaj časa obdržala pri življenju.