Kozmus trdi, da bo v letališče potrebno vložiti okoli deset milijonov evrov. "Le tako bomo lahko zagotovili standard, ki ga od letališč pričakujejo. Letalo je potrebno sprejeti, obdelati in odpremiti v največ 20 minutah ali pol ure. To je bila denimo zahteva Ryanaira, ko smo se pogajali za vzpostavitev povezave na mariborskem letališču," pravi Kozmos. Vlada in lastniki Aerodroma si bodo stroške investicijskega vzdrževanja delili, Prevent pa bo po pogodbi moral četrtino prihodkov od letaliških pristojbin vsako leto tudi sam vložiti v obnovo letališča.

"Zavezali smo se, da bomo v teh dveh letih skušali najti tudi trajnejšo rešitev," je ob podpisu pogodbe odgovoril minister za promet. Na naše vprašanje, zakaj le dveletna pogodba, če so na letališču potrebne tako velike naložbe, je minister odgovoril, da so se tako dogovorili s partnerjem. Kdaj točno bo letališče lahko začelo sprejemati prve potnike, za zdaj še ni znano, kot tudi ne, ali bo Ryanair zdaj, ko so razmerja med državo in letališčem urejena, začel leteli z letališča Slivnica.

Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Vinko Može si zaradi podpisa pogodbe, ki bo brniškemu letališču zagotovila konkurenco, ne dela pretiranih skrbi. "Pogodba, ki bo sklenjena med državo in Aerodromom Maribor, ni pogoj za rast in razvoj obsega prometa na tem letališču," trdi Može. Hkrati poudarja, da je letališče za severovzhodni del Slovenije velika priložnost, kako jo bodo lastniki izkoristili, pa je odvisno predvsem od njihove iznajdljivosti.

denis.ostir@dnevnik.si