»Trenutna projekcija kaže, da bomo v dobrem mesecu dni do pustnega torka prodali več kot 10 milijonov in pol krofov, ki jih izdelujemo v proizvodnem obratu v Kranju in z njimi oskrbujemo Slovenijo, Hrvaško, Srbijo, Črno goro, BiH, Romunijo in Bolgarijo,« povedo v Don Donu, ki tudi s poslovnimi rezultati upravičuje naziv gazele osrednjeslovenske regije 2017.

Lani 24-odstotna rast

Družba Don Don je lani zabeležila 42 milijonov evrov prihodkov, rast glede na leto 2021 pa je znašala 24 odstotkov. Celotna skupina Don Don, ki ima v regiji 21 proizvodnih enot in dva mlina, posluje pa v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji, Črni gori, BiH, Makedoniji in Bolgariji, pa je imela 170 milijonov prometa, kar predstavlja 28-odstotno rast glede na leto prej. Na rezultat poslovanja so vplivali nadaljnja konsolidacija trga, uspešna rast znotraj ključnih kategorij ter višje cene izdelkov, ki so posledica višjih cen energentov, surovin in storitev. Največje pekarsko podjetje v regiji pa se še širi. Lani so nove družbe odprli na Češkem, Poljskem in Madžarskem. »Velike države osrednje Evrope predstavljajo velik potencial za nadaljnjo širitev, ki se je lotevamo strateško in po korakih,« dodajajo v družbi.

V preteklih petih letih so poslovanje Don Dona in izjemno rast najbolj zaznamovale naložbe v sodobne in avtomatizirane proizvodne obrate. Prva je bila v letu 2017 proizvodna linija za toast, v naslednjih letih sta sledili liniji za krofe in somune. V letu 2020 so zagnali nov obrat za proizvodnjo delno pečenih zamrznjenih kruhov, ki so jim sledile dodatne linije za proizvodnjo somunov na dveh novih lokacijah. Somun je v lanskem letu postal najbolj prodajan pekovski izdelek v skupini Don Don s skupno količino več kot 77 milijonov prodanih enot na vseh trgih, kjer so prisotni. V načrtu sta nova tovarna zamrznjenih listnatih pekovskih izdelkov, ki bo skupini omogočila neodvisnost tudi v tej močni kategoriji, ter nov proizvodni obrat za proizvodnjo toasta, kruha in pekovskega peciva, ki bosta postavila temelje za nadaljnji razvoj v teh ključnih produktnih skupinah.

Več kot tisoč različnih izdelkov

V skupini Don Don proizvajajo več kot tisoč različnih izdelkov v treh glavnih kategorijah, ki se delijo na dnevno sveže pekovske izdelke, delno pečene zamrznjene pekovske izdelke za dopeko na prodajnih mestih ter pakirane pekovske izdelke z daljšim rokom uporabe, kjer je poleg kruha in pekovskega peciva treba posebno pozornost nameniti toastu, ki je na primarnih trgih v nekaj letih postal priljubljen izdelek običajnega gospodinjstva. V lanskem letu so proizvedli skupno 124.000 ton pekovskih izdelkov. Kupci so v največjem deležu največje trgovske verige v regiji, sodelujejo tudi z bencinskimi servisi, hoteli in restavracijami ter manjšimi trgovinami. Celotna skupina preko učinkovite distribucijske mreže izdelke dnevno dostavi več kot 10.000 prodajnim mestom.

Pri razvoju novih izdelkov se v Don Donu opirajo na globalne potrošniške trende, kjer se prepletajo tri makro izhodišča. Urbanizacija in hitrejši življenjski slog vodita potrošnike k hitro pripravljenim jedem. Izredno pomemben je trend zdrave prehrane, kjer so ključne kakovostne sestavine, zato še vedno raste segment posebnih funkcionalnih kruhov, ki prinašajo boljšo hranilno sestavo in pomembno dodano vrednost. Tretji makro trend v prehrani je povezan z vedno višjo gastronomsko zavestjo ter večjo pozornostjo pri kuhanju in prinaša višje standarde kakovosti in okusa izdelkov. V lanskem letu so vstopili tudi v projekt WholeEU Grain, ki je v naš prostor prenesen iz Danske in želi spodbuditi zavedanje o koristih polnozrnatih živil. Nadaljevali bodo razvoj bio izdelkov, izdelkov z manjšim deležem soli in večjim deležem polnozrnate moke.

Zlato ponovno mareličnemu krofu

»Slovenski trg vsako leto preskrbimo s 15.000 tonami naših izdelkov. Zato zelo resno jemljemo našo odgovornost do kupcev. Stremimo k razvoju prvovrstnih izdelkov, ki so pomemben del zdrave prehrane. V preteklem letu smo tako na trg uspešno poslali polnozrnati kruh z lanom, ki ga je Inštitut za nutricionistiko prepoznal kot inovativno živilo leta 2023 v skupini polnozrnatih izdelkov,« pravi direktor družbe Don Don Boris Viktorovski ob robu nedavnega strokovnega ocenjevanja kruha, pekovskega in finega peciva, testenin, keksov in slaščic v organizaciji Gospodarske zbornice Slovenije. Poleg nagrade za inovacijo leta je strokovna komisija pod okriljem sekcije za pekarstvo pri Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij podjetju podelila 35 zlatih odličij za odlične pekovske izdelke – največ med vsemi slovenskimi pekarnami. Med njimi je zlato priznanje v kategoriji svežih slaščic ponovno prejel prav krof z mareličnim nadevom blagovne znamke Tvojih 5 minut.