Med ukrepi, ki so jih predstavili na današnji novinarski konferenci Zveze organizacij pacientov Slovenije, je promocija obstoječega centra eNaročanje, ki že zdaj pomaga pri 10.000 napotnicah vsak mesec. Prav tako predlagajo verificiranje seznamov čakalnih vrst in števila čakajočih. Društva bolnikov lahko pri tem pomagajo preverjati, kateri zdravstveni domovi poročajo pravilno.

Ocenjujejo tudi, da bi povezava društvenih telefonov po načelu javne službe pripomogla k ozaveščenemu in opolnomočenemu pacientu. Predlagajo tudi računalniško podporo za sprejemanje in vračanje klicev. »Pacient mora najkasneje v 24 urah priti v stik z zdravstvenim osebjem,« menijo.

Predlagajo tudi uvedbo opomnikov z sms-sporočili

Ob tem predlagajo opomnike z sms-sporočili za naročene termine, za dvige receptov, za opozorila o pretečenih rokih zdravil. Prav tako predlagajo redno obveščanje društev o tem, koliko bolnikov v katerem zdravstvenem domu in bolnišnici ne prihaja na dogovorjene termine. Med ukrepi je tudi telefonska številka 111, po zgledu številk 112 in 113. Delovala bi kot centralna točka za vse potrebe pacientov, na kateri bi bolniki prejeli ključne informacije o naročanju, receptih, napotnicah. Zaživela bi lahko v dveh letih.

Poleg ukrepov so v dokumentu dostopnosti in enakopravnosti zapisali tudi priporočila. Eno od njih je, da bi v zdravstvenih domovih bili prostovoljci oz. zdravstveni pomočniki, ki bi pomagali pacientom glede nadaljnjih napotitev in tako razbremenili družinske zdravnike. Eden od osrednjih ciljev zveze organizacij pacientov je tudi, da sede za mizo z vsemi akterji v zdravstvenem sistemu. V zdravstvu bi namreč radi dosegli boljše odnose, je poudarila predsednica zveze Štefanija Lukič Zlobec.

Predstavnike zveze pacientov je na prvem srečanju minuli teden že sprejel minister za zdravje, v sredo pa je na ministrstvu predviden sestanek tako s predstavniki zveze kot zdravniške zbornice, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in Nacionalnega inštituta za javno zdravje.