Okoli pol osme ure včeraj zvečer je v Podgorju pri Kamniku prišlo do letalske nesreče. »Zaradi napake na letalu je takoj po vzletu to pristalo na bližnji njivi, ne da bi spustilo kolesa,« so sporočili z Uprave RS za zaščito in reševanje. Izredno izkušen pilot je letalo prizemljil na polju, med pšenico med Križem in Podgorjem. Na pomoč so nemudoma prihiteli gasilci iz PGD Kamnik, reševalna ekipa in policisti. »Pilotu je bila nudena zdravniška pomoč, po do sedaj znanih podatkih pa v dogodku ni bil nihče poškodovan,« je pojasnil Tomaž Tomaževic s Policijske uprave Ljubljana in dodal, da je na letalu nastalo za nekaj tisoč evrov škode. Policisti so opravili ogled kraja nesreče, nadaljujejo pa zbiranje obvestil. O ugotovitvah bodo obvestili pristojno tožilstvo.

Letalo že v hangarju

Kamniški gasilci so zavarovali kraj dogodka, pomagali so reševalni ekipi, zaprli dovod goriva, s pnevmatskimi blazinami dvignili letalo, da je lahko spustilo kolesa, nato pa ga odvlekli nazaj na letališče. Da je letalo že v hangarju, kjer čaka na servisne in tehnične preglede, je danes potrdil tudi Matej Trtnik, predsednik Letalskega kluba Kamnik. »Tovrstna letala imajo veliko varnostnih sistemov. Denimo reševalno padalo, ki pa ga v tem primeru pilotu ni bilo treba uporabiti,« je pojasnil glede incidenta. Da letalo ni spustilo koles, je v takem postopku pristajanja povsem običajno. »Gre za varen postopek in zelo kontroliran pristanek,« je še dodal. Izkušen pilot, ki je četrtkovo nesrečo preživel nepoškodovan, je bil eden od 51 članov kamniškega letalskega kluba, ki deluje že dvanajst let. Trtnik sicer poudarja, da je bila včerajšnja nesreča izredno redek dogodek.

Odpoved motorja

»Takoj po dogodku me je poklical pilot. Razložil mi je, kaj se mu je zgodilo, dal sem mu navodila za dokumentacijo incidenta,« pa pove preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski. Po njegovih besedah je bil vzrok zasilnega pristanka odpoved delovanja motorja ob samem vzletu, zaradi česar ga je izkušen pilot »nežno spustil na travnat teren«. Možnih vzrokov za odpoved motorja je več, denimo gorivo ali inštalacija. Preiskovalec Stojčevski posebne preiskave sicer ne bo zagnal, bo pa poizvedel glede vzdrževanja letala in servisa.

Pravi še, da zaradi ukrepov, povezanih z novim koronavirusom, športno letalstvo za razliko od potniškega prometa ni trpelo. Še več, v zraku je bilo, gledano tudi globalno, dejansko več takih ultralahkih letal. »A ne glede na to, da se število letalcev povečuje, se število podobnih incidentov ne,« zaključi.