Podjetje Ensol 360 se je z nazivom primorsko-notranjska gazela 2021 pridružilo vrsti odličnih gazel, ki prihajajo iz te regije. Med njimi je denimo podjetje GOAP iz Nove Gorice, ki je razvilo največjo inovacijo na področju stikal za luči po 136 letih z nazivom luxy. Svetila podjetja Intra Lighting, regijske in srebrne gazele Slovenije 2018, pa osvetljujejo pisarne Facebooka, Microsofta, Ferrarija ter trgovine Armanija, Calvina Kleina in Adidasa. Svetilo, s katerim so osvetlili Grand Casino s hotelom v najvišji avstralski stolpnici v Sydneyju, je dolgo kar šest kilometrov. Regijska podjetja s svojimi dosežki dokazujejo, da je Slovenija zelena, ustvarjalna in pametna, zibelka inženirjev, inovatorjev in pionirjev.

Od podjetniške ideje do globalnega voditelja

Podjetje Ensol 360, ki je bilo ustanovljeno leta 2013, se je v manj kot desetletju iz podjetniške ideje razvilo v globalnega voditelja v niši večnivojskih karting stez. Iz priložnosti, ki so jih videli v karting industriji, so postali dobavitelj najvarnejšega absorbcijskega sistema na trgu in najkompleksnejših večnivojskih stez na trgu ter zgradili deset največjih večnivojskih pokritih stez v ZDA. V letu 2019 so ob več kot podvojeni dodani vrednosti prebili 10 milijonov evrov prometa. V koronskem letu 2020 so kljub nihaju in vlaganju v preobrazbo poslovnega modela zadržali dobičkonosno poslovanje in nadpovprečno dodano vrednost na zaposlenega. 87 odstotkov storitev in blaga kupijo na slovenskem trgu in jih stoodstotno izvozijo, s čimer so odlična platforma za slovenske dobavitelje, ki iščejo pot v tujino. Danes se iz fokusa v industriji kartinga obračajo k širšemu področju zabave ter z inženirskim in marketinškim znanjem načrtujejo centre za družinsko preživljanje prostega časa v zaprtih prostorih.

»To je priznanje za ekipo Ensola 360,« je v zahvalnem govoru poudaril direktor Jernej Čopi, »in nas zavezuje, da ohranimo smer, ki smo si jo zastavili leta 2013.« »Podjetje peljemo naprej, da bo raslo. Ampak kot se naučimo iz narave, rast ni najboljša, če raste samo krošnja, ampak morajo tudi korenine. Korenine so delovne navade, ekipa, vpetost v lokalno okolje in mi bomo nedvomno delali za to, sočasno pa poskrbeli, da bodo kupci dobili od nas ustrezno vrednost.« »Rast je bila pot, da smo danes lahko številka ena na svojem področju na svetu,« je v pogovoru nominirancev s Tanjo Kavran, članico sveta Gazela in izvršno direktorico Društva za marketing Slovenije, poudaril Jernej Čopi. Za to, da lahko podjetje servisira nišni, a hkrati globalni trg, potrebuje minimalni ustroj specialistov, ljudi, ki zrastejo znotraj podjetja ter se v njem naučijo kulture in specialnih znanj. »Rast za nas pomeni napredek in razvoj,« je dejal direktor Metalimpexa Boštjan Udovič, »da napreduje podjetje in ljudje v njem.« »In ni nujno, da je zelo hitra, pomembno je napredovati v pravo smer.« Andrej Klančar, direktor podjetja Klančar Žerjavi, je dodal, da verjame v stalno rast in napredek, »ampak ne mislim samo na številke, temveč se moramo stalno razvijati«. »Osebno se borim, da rastem jaz in z mano ekipa. Če raste tudi ekipa, so številke samo posledica. In to dokazujemo s številkami.«

Rast predstavlja številne izzive

Predsednik Primorske gospodarske zbornice Tadej Gosak je v pozdravnem nagovoru dejal, da smo v času, ko se je začel projekt Gazela, Slovenci še vedno gledali proti Zahodu, se učili od tujih podjetij in podjetnikov ter tako začeli tlakovati svojo pot v Sloveniji. »Prepričan sem, da je naša samopodoba danes drugačna od tiste pred dvajsetimi leti, in verjamem, da je k temu dosti prispevalo tudi gospodarstvo, ki je s številnimi dobrimi zgodbami in projekti tlakovalo pot k uspešni družbi, kar Slovenija danes zagotovo je. Gazele ste že danes zmagovalci, to ste dokazali sebi, svojim sodelavcem in ste zagotovo navdih vsem drugim, da gredo po vaši poti. Pot ne bo enostavna, rast podjetja predstavlja številne izzive, ampak vi ste največjega že presegli – vaše ideje, pogled v prihodnost, vizijo ste preusmerili v poslovne rezultate. Verjamem, da boste s svojo zmagovalno miselnostjo vplivali ne le na svoje podjetje, ampak na širšo družbo.«

Družba Dnevnik projekt Gazela že vrsto let povezuje z mladimi, ki so s svojimi podjetnimi idejami prihodnost slovenskega podjetništva. Razvoj podjetnosti podpira in na tem področju premika meje tudi Srednja tehniška šola Koper. Njen ravnatelj Iztok Drožina in direktor Primorske gospodarske zbornice Robert Rakar sta na dogodku v Kopru predstavila dvoletni mednarodni projekt KA2ERASMUS+, v katerem je sodelovala šola skupaj z zbornico pod okriljem vodilnega partnerja Aston University iz Velike Britanije. Namen projekta je bil poiskati skupni model, kako s pomočjo gospodarskih zbornic v vsaki sodelujoči državi vzpostaviti trajna partnerstva med šolami in podjetji ter tako spodbujati zanimanje za podjetništvo med dijaki. V projektu Masq je sodelovalo 41 dijakov Srednje tehniške šole smeri strojni tehnik, ki so v času epidemije razvili poslovno idejo obrazne maske s prozornim delom, ki je primerna za branje obrazne mimike, in raziskali možnosti, kako jo poslati na trg.

Gazele pomembno sooblikujejo gospodarstvo

Predsednik organizacijskega odbora Gazela Miha Vrbinc se je zahvalil vsem podpornikom projekta, brez katerega ta ne bi mogel potekati trajnostno že dve desetletji. Zadnjih deset let mu stoji ob strani Zavarovalnica Triglav s sloganom Vse bo v redu, kjer se zavedajo, kako pomembne so inovativne ideje in velika predanost pri uresničitvi novih poslovnih zamisli za doseganje izjemnih rezultatov. »Prav to se zrcali tudi v hitrorastočih podjetjih, naših gazelah, ki pomembno sooblikujejo gospodarstvo – temelj razvoja vsake družbe,« je izpostavila Morena Kocjančič, vodja prodaje pravnim osebam v Območni enoti Koper Zavarovalnice Triglav, in nadaljevala, da s ponosom podpirajo Dnevnikov projekt Gazela, ki odkriva najhitreje rastoča podjetja in jih spodbuja k nadaljnjim uspehom. Skupina Triglav z več kot 120-letno tradicijo kot pomembna mednarodna zavarovalno-finančno skupina spodbuja tvorno sodelovanje in iskanje rešitev za izzive sodobnega časa. Pri tem podpira različne organizacije, dogodke in akcije, ki z izjemnim doprinosom ključno prispevajo k razvoju družbe in prostora, v katerem delujemo.