Poleg teh je okuženih tudi 76 zaposlenih v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V karanteni je 87 oddelkov oziroma 0,9 odstotka vseh. V karanteni je skupaj 2144 otrok, učencev in dijakov. V osnovnih šolah je trenutno v karanteni 49 oddelkov. V srednjih šolah je v karanteni 23 oddelkov.

Učenci in dijaki, ki so v karanteni, se izobražujejo na daljavo.

Cepljeni v šolo

Na eni od ljubljanskih osnovnih šol so danes obravnavali primer učenke, ki je bila na testu za koronavirus pozitivna. Oddelek so poslali v karanteno in mu odredili izobraževanje na daljavo. Po pogovoru staršev z vodstvom šole pa so se odločili, da bodo za nekaj učencev, ki so bili že cepljeni, v prihodnjih dneh vendarle organizirali pouk v šoli.

Na organizacijo Arnes smo medtem naslovili vprašanje v zvezi s težavami, ki so jih po naših informacijah zaznavali pri dostopu do spletnih učilnic. Na Arnesu so, nasprotno, zatrdili, da so učilnice delovale brez težav. »Zaznali smo le, da je sistem potreboval nekoliko več časa za pošiljanje obvestil na e-poštne naslove uporabnikov o objavah v forumih. V povezavi z opisanim nismo prejeli vprašanj ali prijav uporabnikov,« so sporočili. »Morda je bila informacija (o težavah) povezana s tem, da v Arnes Učilnicah zaznavamo povečano aktivnost prenosov predmetov iz starega v novo šolsko leto, ki ga opravljajo na šolah. Trajanje prenosov, ki jih izvajajo učitelji, je seveda odvisno od velikosti vsebin v posameznih predmetih,« so pojasnili.

Dodali so, da imajo učitelji z novim šolskim letom tri različne možnosti upravljanja predmetov. Obstoječi predmet lahko ponastavijo in odstranijo vsebine, ki so jih ustvarili učenci v preteklem šolskem letu, ali pa jim šolski informatik postavi nov predmet iz predloge obstoječega. Opisana postopka lahko trajata od nekaj minut do nekaj ur. »Trajanje postopka je odvisno od količine naloženih vsebin, zato učiteljem priporočamo, da ga opravijo pravočasno in ne med poukom. Na delovanje sistema nimata vpliva. Sistem deluje normalno, trajanje postopka pa je enako dolgo, kadarkoli se ta izvaja. Šolski informatik lahko učiteljem prav tako kadarkoli v hipu odpre povsem nov predmet, v katerem pa ne bo nobenih vsebin,« so sporočili.

Na Arnesu ocenjujejo, da ob izobraževanju na daljavo v primerjavi s preteklim šolskim letom ne bo prišlo do večjega povečanja uporabe storitev omrežja Arnes, ampak bo število uporabnikov ostalo primerljivo. »Storitve, ki omogočajo izobraževanje na daljavo in pri katerih se je uporaba v času izobraževanja na daljavo povečala tudi do sto in tisočkratno, smo že pred časom izboljšali in pohitrili. Tudi z nadgrajevanjem infrastrukture, ki je zagotovila, da so storitve med izobraževanjem na daljavo delovale dobro,« so sporočili z Arnesa. »Storitve sicer še vedno nadgrajujemo. Tako smo pri storitvi Arnes Učilnice posebno pozornost posvetili izboljšanju uporabniške izkušnje in vključevanju novih vtičnikov, ki so jih želeli učitelji za lažjo izpeljavo pedagoškega procesa,« so dodali. Tudi na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport so zatrdili, da Arnesove storitve delujejo brez težav.