Mednarodni festival sodobne klovnade in novega cirkusa Klovnbuf se je v svoji štirinajsti izdaji – tudi zaradi negotovih koronskih razmer – razdelil na dva sklopa. Tako je junija prvi del festivala z nastopi in delavnicami med drugim naselil okolico gradu Fužine ter razna prizorišča na prostem v središču mesta, drugi del, ki se začenja danes in bo trajal do nedelje, pa se bo zgostil v Stari mestni elektrarni, kjer se bodo skozi šest večerov predstavljali slovenski ustvarjalci s področja sodobnega cirkusa in sorodnih žanrov.

Zmes žanrov in generacij

Pod ustaljenim geslom »Ko je cirkus, je cirkus za vse!« se Klovnbuf tokrat motivno posveča iskanju ravnotežja, tako med sodobnim cirkusom in drugimi uprizoritvenimi zvrstmi kot tudi med silnicami na sveže zamajanega sveta – torej med normalnostjo hrepenenja ter nenormalnostjo (po)koronskega vsakdana. Poleg šestih predstav umetnikov različnih generacij in profilov bo festival obsegal še štiri dni trajajočo delavnico larvalne maske, ki jo bosta vodila Alenka Marinič in Justin Durel.

Nocojšnja uvodna predstava drugega dela Klovnbufa bo premierna uprizoritev projekta Noister: Val 3, v katerem bo Tjaž Juvan, sicer tudi član kolektiva MismoNismo, združil kinetično zvočno postavitev in sodobni gibalni performans, prek prepletanja obeh zvrsti pa bo skozi nastajajočo zvočno pokrajino raziskoval odnos med človekom in strojem. Že omenjeni kolektiv MismoNismo bo nato jutri izvedel lansko festivalsko uspešnico NOiseCirkus, improvizirano glasbeno-cirkuško predstavo, posvečeno odvečnim predmetom, s svojo surovo eksperimentalno estetiko pa bodo v četrtek meje sodobnega cirkusa premikali še v »nespektakularnem spektaklu« Žonglerski koncert – ta z naslovom do neke mere sicer že namigne, za kakšen tip predstave gre, toda to bodičasto mešanico žonglerskega šova, avtorske glasbe in duhovitih komentarjev je vsekakor veliko bolje doživeti v živo.

Premisleki skozi gib

Z dvema projektoma se bo predstavila tudi Danijela Zajc: v sredo bo najprej izvedla sodobno cirkuško predstavo Etida za prepariran klavir in vrv, v kateri preizkuša povezanost in soodvisnost vsega, kar obstaja – in sicer skozi interakcijo med starim pianinom ter klasičnimi akrobacijami na zračni vrvi. V petek bo sledil še njen raziskovalni projekt Niti, v katerem se skozi izkušnje svojih najbližjih sorodnic loteva premisleka življenja v tradicionalnem kmečkem okolju.

Festival bo sklenila uprizoritev Zarjavele trobente 2021, nova različica znane predstave, ki jo je leta 2005 pripravil plesalec in koreograf Branko Potočan s svojo skupino Fourklor. Uprizoritev Zarjavele trobente je takrat nastala na podlagi ideje »govora brez besed«, pri tem pa je združevala natančen gib, živahno uporabo scenskih rekvizitov in živo glasbo. Humorna sinteza raznovrstnih plasti sodobnih scenskih umetnosti se bo torej na nedeljskem finalu vrnila v sveži preobleki – in tudi s precej prenovljeno zasedbo.