»Dokler bo upanje, ki ga širimo, močnejše od strahu, s katerim se soočamo, bom feminist_ka,« je do sinoči pisalo na platnu, nameščenem na pročelju palače Cukrarna. Šlo je za umetniško delo avstrijske ustvarjalke Katharine Cibulka, ene izmed umetnic, ki se trenutno predstavljajo na razstavi v Mestni galeriji Ljubljana. Ponoči so ga vandali poskušali zažgati, pri tem pa so ga močno poškodovali.

Vandalizem odraz časa

»Vandalizem, ki smo mu bili priča, je odraz časa, v katerem živimo, zato bomo umetnici predlagali, da njeno poškodovano delo ostane na pročelju palače Cukrarna kot ogledalo vsem nam in nas opominja, kam drvimo kot družba in koliko strahu je še v njej prisotnega,« je ob tem povedal Blaž Peršin, direktor Muzeja in galerij mesta Ljubljane, kjer bdijo tudi nad dokončanjem Cukrarne; svoja vrata bo za obiskovalce odprla konec septembra. V MGML se bojijo, da dejanje priča o veliki meri nestrpnosti v naši družbi ter pušča grenak priokus novim razvojnim projektom v prestolnici, kaže pa tudi nastrojenost proti umetnosti, ki je družbenokritična.

Krepitev vloge žensk

Delo z naslovom Solange (v nemščini »dokler«) je bilo na Cukrarno sicer nameščeno minuli petek, ob odprtju skupinske razstave Ko gesta postane dogodek, avtorico pa so ob ustvarjanju navdahnila vprašanja socialne pravičnosti. Kot pojasnjujejo v Mestni galeriji Ljubljana, je želela umetnica opozoriti na širok spekter na spol vezanih družbenih neenakosti, njeno delo pa izkazuje dvome o obstoječih strukturah moči in zahteva krepitev vloge žensk.

Tako tudi ni naključje, da je delo, gre za protiprašne mreže, stalo prav na območju gradbišča – avtorica umešča svoje instalacije iz vezenin, ki aludirajo na tradicionalno žensko obrt, na lokacije, kjer praviloma prevladujejo moški. Želi si, da bi mesta postavitve tako postala stičišča, ki presegajo tradicionalno delitev spolnih vlog.

Redka uničevanja umetnin

Ker policija (še) ni podala informacij o možnih storilcih, se je ugibanje, ali je šlo za mizogino ali »zgolj« objestno dejanje, preselilo na socialna omrežja. V prestolnici, ki je bila v preteklosti že kdaj priča uničevanju spomenikov, januarja pa poškodovanju freske na ljubljanski stolnici, so tovrstna uničevanja umetniških del sicer redka. šum