Medtem ko nekatera podjetja po svetu zaradi koronavirusa propadajo, Netflixu posel cveti. Ljudje, kot kažejo različne raziskave, televizijo gledajo celo do 60 odstotkov več, več pa obiskujejo tudi spletne videoteke, kot so Disney+, Apple TV+, HBO Go, Voyo in Netflix. In če smo še pred nekaj meseci ugibali, kako si bo Netflix povrnil milijarde dolarjev, ki jih vlaga v nove vsebine, zdaj lahko pišemo le še to, kako obetavno se je za to ameriško družbo začelo leto. Le v prvem četrtletju so dobili 16 milijonov novih naročnikov in jih imajo zdaj že 183 milijonov, v drugem četrtletju pa jih bodo, kot ocenjujejo, dodali 7,5 milijona. Za te rezultate pa se lahko zahvalijo predvsem tednom samoizolacije in bizarnostim, kakršne so Tiger King, dokumentarna serija o ekscentričnih lastnikih tigrov in drugih divjih mačk, in resničnostna šova Love is Blind (Ljubezen je slepa) in Too Hot To Handle (Prevroče za dotik). Amerika v svoji najbolj izčiščeni, najbolj kontroverzni in najbolj hollywoodski obliki, skratka.

Svetovni hit pomladi: Tiger King

Serijo Tiger King, v kateri je glavna zvezda »kralj tigrov« Allen Maldonado-Passage z umetniškim imenom Joe Exotic, je videlo 64 milijonov gospodinjstev, s čimer se je pohvalil sam Netflix, čeprav nerad objavlja podatke o gledanosti. A kadar so podatki tako dobri, pač ne morejo molčati niti pri tem streaming velikanu. Samo za primerjavo: One World: Together at Home, megakoncert, ki so mu rekli tudi Live Aid današnjega časa, je videlo okoli 21 milijonov ljudi, imel pa je veliko več reklame kot Netflixov sedemdelni dokumentarec. Kljub temu je takoj, ko je prišel v Netflixovo ponudbo, postal ena najpopularnejših serij, na prvem mestu pa je bil rekordno dolgo po vsem svetu, ne samo v Ameriki. Naročniki Netflixa so Tiger Kinga med 23. in 29. marcem gledali skupno 5,3 milijarde minut, kar je skoraj še enkrat več od druge najbolj gledane serije Ozark, ki so ji namenili 3,5 milijarde minut.

Podvojeni zaslužek

In če minute gledanja in nove naročnike prevedemo v zaslužek? Ta se je za Netflix v prvem četrtletju skoraj podvojil in s 344 milijonov dolarjev prišel na 709 milijonov, prihodki pa so poskočili za 28 odstotkov, in sicer na 5,7 milijarde. Se pa pri Netfixu nočejo veseliti prezgodaj. Tudi sami namreč menijo, da je skok začasen. Koroničen, ne kroničen. »V naši 20- in večletni zgodovini še nikoli nismo videli bolj negotove in nepredvidljive prihodnosti. Koronavirus je dosegel vsak kotiček sveta, ker pa ni zdravila ali cepiva, nihče ne ve, kdaj se bo ta grozljiva kriza končala,« so sporočili lastnikom delnic in priznali, da so nekaj pri skoku imele tudi viralna senzacija Tiger King ter druge originalne Netflixove serije, med katerimi so trenutno najbolj gledane španski fenomen La Casa del Papel, Narcos Mexico in Ozark. Čeprav se je zaradi pandemije 13. marca povsod z izjemo Južne Koreje in Islandije ustavila produkcija serij in filmov, naj Netflixa ne bi skrbelo niti to, saj so imeli pred začetkom pandemije dovolj materiala, da bodo lahko zagotavljali novosti do konca tega leta in še prihodnje leto.

Tudi na Voyu za 19 odstotkov večji obisk

Ni pa nov življenjski stil, torej čepenje doma namesto obiskovanja kina, prinesel rasti samo Netflixu. Disney+, ki je v Ameriki startal novembra in še vedno ni na voljo v Sloveniji, je v petih mesecih dobil 50 milijonov naročnikov, od tega 20 milijonov le marca in aprila. Hulu, ki ga prav tako vodi Disney, je februarja imel 31 milijonov naročnikov, a je treba dodati, da jih ima danes zagotovo več. Ko so v ZDA izvajali raziskavo, koliko novih naročnikov je prinesla pandemija, je namreč petina vprašanih izjavila, da so se, odkar imamo koronakrizo, naročili na enega od ponudnikov za pretakanje vsebin: 29 odstotkov od te petine se jih je naročilo na Disney+, 21 odstotkov na Hulu, ki pri nas ni dostopen, 15 odstotkov na Netflix, 10 odstotkov pa na Apple TV+, ki je na trg prišel v istem času kot Disney+, a je v nasprotju z njim na voljo v Sloveniji.

Za 19 odstotkov se je povečal tudi dnevni obisk naročnikov slovenske spletne videoteke Voyo. V Pro Plusu števila naročnikov in natančnih podatkov o gledanosti sicer ne razkrivajo, radi pa povedo, kaj najraje gledamo: produkcijo Pop TV MasterChef Slovenija, Delovna akcija in Mali šef Slovenije, turške serije Jutranja ptica, Vedno tvoja, Moja boš, potem pa serije Gorski zdravnik, Sence nad Balkanom in Andrija in Andjelka, medtem ko so med tremi najbolj gledani filmi Koronavirus: Tihi ubijalec, Pr' Hostar in Avto št. 19, med tremi naj risankami pa Heidi, Tri mucke in Miraculous: Čarobni dragulji.