Tako kot veliko drugih stvari je novi koronavirus na evropskih tleh domala zaustavil tudi vrtenje kolesja avtomobilske industrije. Zaprli so se in se zapirajo prodajni saloni ter večina tovarn, trenutno pa si nihče ne upa napovedati, kako dolgo bo trajalo zaprtje, še manj pa, kako velike posledice bo imel trenutni mrk na poslovanje podjetij. Omenjajo pa se oznake, kot so velike, ogromne, nepredstavljive…

Če pregled začnemo pri znamki, ki je najtesneje povezana s Slovenijo, je na mestu ugotovitev, da se je odzvala zelo hitro. Že v ponedeljek so iz Renaulta tako sporočili, da zapirajo vseh svojih 12 tovarn v Franciji, dan kasneje so podobno storili tudi v slovenskem Revozu, v katerem so zadnji avtomobili proizvodne trakove zapustili v torek zvečer. »Trenutno ni mogoče oceniti, kdaj bodo vzpostavljeni pogoji za ponoven zagon proizvodnje. To bo odvisno tako od razmer v državi kot od odločitev matične Skupine Renault,« so zapisali ob tem. Znamka, ki se je glede na število posameznih avtomobilov v slovenskem voznem parku lani prvič povzpela na prvo mesto in katere štirikolesniki skupaj z Renaultovimi predstavljajo skoraj tretjino vseh na slovenskih cestah, Volkswagen, je v sredo sporočila, da s četrtkom proizvodnjo osebnih vozil ustavlja v tovarnah v Wolfsburgu, Emdnu, Dresdnu, Osnabrücku in Zwickauu v Nemčiji, pa v Bratislavi (Slovaška), Pamploni (Španija) in Palmeli (Portugalska). »V času, ko ljudje ne smejo na igrišča, koncerte, v cerkev ali restavracijo – in ko tudi ne kupujejo več avtomobilov in ima Volkswagen težave z dobavami – se proizvodnja ne more nadaljevati, kot da se ne bi nič zgodilo,« je ob tem povedal predsednik delavskega sveta Bernd Osterloh.

Podobno kot pri Volkswagnu so tovarne zaprli tudi pri drugih proizvajalcih koncerna (Škoda, Seat…), skozi celoten teden so vsak večer luč za nekaj časa zadnjič ugasnili v različnih tovarnah skupine PSA, pa pri BMW, Daimlerju, Fordu, tovarne v Evropi so zaprli tudi proizvajalci z drugih celin (Toyota, Honda, Nissan…) ter znamke prestižnih avtomobilov (Ferrari, Lamborghini…). S širjenjem virusa se je vmes podobno začelo dogajati tudi v ZDA, od koder pa je (in tudi iz Velike Britanije) prišla ideja, da bi nekatere tovarne prilagodile svoje proizvodne linije tako, da bi lahko v njih izdelovali nujno medicinsko opremo, ki je v teh časih primanjkuje. »Pri GM si že s polno paro prizadevamo, da bi našli rešitev, ki bi pomagala ljudem v težkih časih. Tako so že v izdelavi načrti za izdelavo ventilatorjev,« je denimo sporočila GM-ova predstavnica za stike z javnostjo Jeannine Ginivan. Fordova Rachel McCleery je dodala: »Kot ameriški največji proizvajalec in delodajalec v avtomobilski industriji smo pripravljeni pomagati na vse možne načine, vključno s proizvodnjo nujne opreme.«