Maistra predstavljajo številne leposlovne in strokovne knjige, pri založbi Miš pa so nedavno izdali knjigo, ki z besedo in sliko sledi temeljnim točkam generalove biografije - od rojstva v Kamniku, šolanja v Kranju in Ljubljani, vojaškega oblikovanja v dunajski kadetnici in služenja v avstrijski armadi do prevzema poveljstva zaledne vojske v Mariboru, ki je bila zaslužna za osvojitev mesta in dela Štajerske za Slovenijo. Ob Maistrovih vojaških in političnih projektih so v stripu na kratko predstavljeni tudi Maistrovi sodelavci in podporniki.

Raziskovalec in publicist Glavan, sicer dolgoletni vodja Rokopisnega oddelka Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani, je zapisal, da se je za predstavitev Maistrove zgodbe v mediju stripa po preudarku odločil, ker je njegova zgodba filmična in izjemno vznemirljiva. Ker dober strip poleg spoja besedilne predloge in risane likovne podobe prinaša še skupno novo dimenzijo, pa Glavan upa, da se bo bralcem "hote ali nehote odkrilo tudi še kaj več o Maistrovem času, njegovih sodobnikih in sodelavcih in tudi o njegovi poeziji in knjižnem zbirateljstvu", je zapisal za STA.

Skozi strip zgodovino približati mlajšim bralcem

Na vprašanje, ali je ob snovanju vsebine knjige o "junaku, ki je imel pogum besede in dejanja in je zmogel celo širiti naše državne meje" posebej mislil na mlajše bralce, ki jim je medij stripa še posebej blizu, je odgovoril pritrdilno. Meni namreč, da se prav mladim bralcem "tak junak lahko dobro prilega, ne da bi ji bilo treba posegati po strokovno ali literarno 'zateženem' branju".

Glavan je dodal, da je pri "oblikovanju kratkih dialogov, monologov, izjav, poročil, povelj, itd. skušal na jedrnat način predstaviti bistvene postojanke Maistrovega življenja in dela v sozvočju z likovne nadgradnjo". To podpisuje ilustrator Stepančič, ki je povedal, da se mu s podobami ni bilo težko prestaviti v Maistrov čas, saj je na srečo ta precej dobro in kakovostno dokumentiran. "Upam, da sem ustvaril prepričljivo okolje tedanjega časa. In da tako Maister kot njegovi sopotniki zaživijo pred nami," je dejal.

Kot je Stepančič pojasnil za STA, pri svojem delu vselej stremi k izvirnosti, tudi v uporabi različnih tehnik, glavno vodilo je prepričljivost barvnega izraza in kako z barvami pričarati vzdušje nekega časa ali pa zgolj patino starih fotografij. Z zamolklimi in spranimi barvami v stripu prikaže časovno distanco dogajanja.

Na vprašanje, kako sam gleda na Maistra, je Stepančič odgovoril, da je le ta vsekakor bil osebnost, ki je svoj potencial v danem trenutku izrabila do maksimuma, kar jo dela univerzalno. Stepančič meni, da je Maister življenje živel in ne opazoval z varne razdalje. "Danes, ko vsak skrbi bolj za lastne privilegije, koristi in užitke ter sta mlačnost in apatija celo zaželeni, je Maister lahko vzor moči, ambicioznosti in odločnosti. Sploh za generacije, ki prihajajo," je sklenil ilustrator.