Zna se zgoditi, da bo na trgu obtičal podobno kot potnik na srednjem letalskem sedežu, saj je njegova usoda odvisna od siceršnje usode avtomobilov na fosilna goriva. Zato je skeptikov, ki so prepričani, da ne bo dočakal devete generacije, vse več. Pa čeprav je golf danes odgovor na zahteve povprečnega uporabnika in pooseblja povprečnega Nemca. Z golfom je znamka skozi desetletja služila veliko denarja, odgovorne v Wolfsburgu pa mora skrbeti, da naj bi jih v osmi generaciji v življenjskem ciklu prodali milijon manj, kot so jih v sedmi generaciji. A po drugi strani naj bi manjšo prodajo kompenzirali z električnim ID3, ki bo kupce nagovarjal v podobnem velikostnem razredu. Zna pa se zgoditi, da bo odlična prodaja ID3 zapečatila golfovo usodo, zato so se Nemci znašli pred dilemo, kako prepričati kupce, da bo tudi v prihodnje še vedno vreden svojega imena; za lažje razumevanje, danes golf k nakupu zemljana privabi vsakih 45 sekund. Odgovor so našli v digitalizaciji, v katero bo sicer znamka do leta 2025 vložila 3,5 milijarde evrov. Danes je na primer infozabavni sistem v golfu tako kompleksen, kot je bil pred desetletjem celoten avto. V njem je na stotine milijonov kodnih vrstic, približno toliko, kot jih je na primer v potniškem letalu airbus 320.

Golf je prodajni vrh dosegel leta 2015, ko ga je v svojo garažo zapeljalo 1,06 milijona kupcev, kar je bilo na primer dvakrat več od športnoterenskega tiguana, lani pa se je prvič zgodilo, da je tiguan po prodaji prehitel golfa. Ko so razvijali novo generacijo, je bila zato prioriteta, da so varčevali pri stroških, investicije v proizvodnjo so prepolovili in izkoristili sinergije, ki jih ponuja platforma MQB. Čas, potreben za proizvodnjo, so skrajšali za eno uro. Realnost je kruta, letos naj bi našel zgolj še 630.000 kupcev. Usoda golfa je zato meglena, ni jih malo, ki so prepričani, da so z razvojem električne platforme MEB njegovo usodo zapečatili. Novi zvezdi pa je ime ID3. Agilen kot majhen up! ponuja toliko prostora kot številko večji passat in zmogljivosti športnega GTI. Da gre za zvezdo prihodnosti, je simbolno nakazala kanclerka Angela Merkel, ki je bila zraven pri začetku proizvodnje. A tudi če gre resnično za zvezdo, velja prepričanje, da toliko kupcev kot golf v kratkem ne bo privabila, kar mora skrbeti lastnike, saj je v tovarni v Wolfsburgu, kjer proizvajajo golfa in njegove izvedenke, zaposlenih 8400 ljudi. In še nekaj: golf je lastnikom prinašal velik zaslužek, kot ga na primer tiguan nikoli ne bo, saj je marža v zelo konkurenčnem razredu vozil SUV nižja. Zna se zgoditi, da golf ne bo več del modelne palete in bo danes nemogoče postalo mogoče.