Omenjenima naročnikoma se je v torek pridružila tudi kazahstanska družba Air Astana z naročilom 30 letal max 737.

Vse te družbe so izkoristile priložnost za popuste v času, ko se datum za vrnitev letal 737 max v zrak prelaga iz meseca v mesec. Boeing je prejšnji teden sporočil, da pred januarjem 2020 letala ne bodo šla v zrak.

Boeinge 737 max so po svetu prizemljili marca, po drugi veliki nesreči v Etiopiji. Najprej je lani strmoglavilo letalo omenjenega modela družbe Lion Air v Indoneziji, nato pa letos še letalo Ethiopian Airlines, nesreči sta terjali 346 življenj.

Nesreči je povzročil avtomatični sistem za uravnavanje višine letala in pomanjkljiva navodila pilotom za ravnanje v primeru, ko se letalo usmeri proti tlom. Sistem proti zastoju letala in nenadni izgubi višine naj bi zdaj ustrezno popravili, tako bodo začeli s poskusnimi poleti.

Boeing naročila letal 737 max jemlje kot izraz zaupanja podjetju ne glede na popuste. Kljub temu težav za podjetje še zdaleč ni konec.

Tožbam družinskih članov umrlih se je pridružila še tožba investitorja Kirby Family Foundation proti glavnemu izvršnemu direktorju podjetja Dennisu Muilenburgu in drugim, ker med procesom razvoja novih letal niso ustrezno ukrepali proti pomanjkljivostim.

Muilenburg je v oktobru poslušal kreganje kongresnikov na zaslišanju, kjer so se z njim soočili tudi družinski člani umrlih. Pod udarom je tudi Zvezna uprava za zračni promet (FAA), ki je nekatere inšpekcije med razvojem letal prepustila kar podjetju.

Predstavniki Boeinga imajo danes srečanje s predstavniki ameriške družbe Southwest, ki ima v svoji floti 34 letal 737 max. Družbo nameravajo seznaniti s tekočim položajem.