V soju žarometov pa ni bil samo Apple, ampak tudi Huawei s predstavitvijo nove linije telefonov mate 30. Prvi testi kažejo, da spadajo telefoni med najboljše na trgu, če ne kar na sam prestol. Kljub temu da je Apple pri iphonu 11 vpeljal sistem treh kamer na zadnji strani, ga Huawei še vedno prekaša v marsikateri rešitvi (denimo 3- oziroma 5-kratni optični povečavi slike). Kitajsko tehnološko podjetje tako žanje sadove večletnega sodelovanja s priznanim nemških podjetjem Leica, ki deluje v premijskem segmentu fotoaparatov in optike. Pod najdražji mate 30 pro, katerega priporočena maloprodajna cena presega celo 2000 evrov, se je podpisal Porsche Design. Glede na vpetost nemških podjetij v proces izdelave teh pametnih telefonov in pomembnost velikega evropskega trga tako ne preseneča, da je predstavitev potekala ravno v Münchnu.

Strojna in oblikovna dovršenost nove serije telefonov mate 30 bo vseeno premalo za uspešno prodajo na trgih zunaj domače Kitajske. Namreč po ukazu ameriške vlade je Google odpovedal podporo svojih storitev novim telefonom. Huawei sicer lahko uporablja odprtokodni operacijski sistem android (ne pa licenciranega), vendar brez drugih Googlovih storitev. Potrošniki tako ne bodo imeli na voljo aplikacije play store in dostopa do že praktično vsakodnevnih spremljevalcev uporabnikov, kot so gmail, google maps, youtube itd.

Od začetka letošnjega leta, ko je ameriška vlada začela razne aktivnosti proti Huaweiju, sta glavna zmagovalca te trgovinsko tehnološke vojne na področju pametnih telefonov Apple in Samsung. Delnice Appla so tako s skoraj 40-odstotno rastjo tečaja v dolarjih letos najbolj donosne v ameriškem indeksu Dow Jones.

Samsung, ki je v minulih letih izgubljal svoj tržni delež predvsem proti Huaweiju (16-odstotni svetovni tržni delež ob polletju 2019), je ustavil ta trend s povečanjem svetovnega tržnega deleža na 22 odstotkov ob polletju 2019. Prvotne projekcije, da naj bi Huawei v letu 2020 dokončno zamenjal Samsung na svetovnem prestolu pametnih telefonov, se verjetno ne bodo uresničile. Največje zasluge za to pa nimajo zgolj novi proizvodi Samsunga, ampak tudi Trump. Južnokorejski velikan si je ravno na sredini predstavite novih kitajskih Huaweijevih telefonov privoščil provokativno potezo z objavo slogana za svoje telefone: »Uživajte ob posodobitvah, aplikacijah in Googlovih storitvah.« Ob morebitni zgladitvi sporov med ameriško administracijo in podjetjem Huawei bi Samsung utrpel relativno večjo škodo kot Apple (10-odstotni svetovni tržni delež ob polletju 2019) zaradi manjše lojalnosti potrošnikov južnokorejski znamki. Evropski potrošniki veljajo še najbolj ravnodušni do vprašanja Huawei ali Samsung, bolj kot sama znamka jih zanima vrednost za plačano ceno.

Opozoriti pa velja, da veljajo omejitve poslovanja ameriških podjetij le za Huawei in ne za druge kitajske proizvajalce. Kitajski Xiaomi tako z 9-odstotnim svetovnim tržnim deležem Applu že močno diha za vrat.