Projekt Prenove šolske avle OŠ Domžale je prejel prestižno svetovno nagrado honorable mention of architecture master prize. Gre za skupinsko nagrado devetih projektov študentov 3. letnika (izredni študij) na Fakulteti za dizajn Univerze na Primorskem. Študentje so v letnem semestru izdelovali Variacije prenove šolske avle v Domžalah, pojasni predavatelj te fakultete in predsednik Združenja arhitektov Domžale Benjamin Hafner. Glavni namen projektov je bil avli dodati vsebino, da bo prostor ponovno zaživel in postal dnevna soba šole, tako kot je v hiši dnevna soba tista, kjer se zbirajo člani družine, pravi Hafner.

Na razpis za svetovno nagrado architecture master prize (AMP), ki jo podeljuje fundacija AMP v Los Angelesu, so projekte prijavili julija. V mednarodni komisiji za podelitev nagrad, ki jih je ocenjevala, je bilo 50 članov žirije (med drugim tudi s priznanih univerz, kot so Yale, Princenton, Royal Institute of British Architects, University of London in tako dalje) z vsega sveta. Za kategorijo notranja oprema – javni prostori je bilo podeljenih sedem priznanj. Avtorji nagrajenega projekta so študentje Nataša Avsenik, Jana Favai, Anja Kolenc, Lina Škerlj, Nina Mlakar, Anamari Pavlič, Tjaša Gerdej, Lara Brinc in Emanuela Starc. Nagrado bodo prejeli na svečani podelitvi 14. oktobra 2019 v muzeju Guggenheim Museum v Bilbau, je povedal Benjamin Hafner.

Dnevni prostor

Predavatelj in mentor projekta je projekt obširneje predstavil z besedami: »Tako kot je v hiši dnevni prostor tisti, ki povezuje in združuje člane družine ob kaminu, ki spominja na stara ognjišča, tako bi morala biti tudi šolska avla osrednji prostor bivanja in prebivanja vseh tistih, ki šolske prostore uporabljajo. To pa niso samo učitelji in učenci, ampak vsi, ki so s šolo na tak ali drugačen način povezani. Šolska avla lahko postane čakalnica, igralnica, prireditvena dvorana, športni prostor in tako dalje. Prav volumen in višina avle omogočata oblikovanje prostora tako po tlorisu kot po prerezu oziroma tako imenovanem Loosovem 'raumplanu'. Avla postane dvorana z galerijo ali balkonom, knjižnica, sejna soba s pogledom na parter, od koder opazovalec lahko spremlja dogajanje v prostoru. Gre za izmenjavanje horizonta perspektive in učinkov percepcije, ki opazovalcu ponujajo različne karakterje in doživetja.«

Kdaj bo avla zgrajena?

Ali si bomo lahko kdaj takšno avlo na domžalski šoli ogledali v živo, mentor, ki je pred poldrugim desetletjem še kot študent tudi sam v okviru svoje diplomske naloge izrisal občudovanja vreden projekt domžalskega kulturnega centra, kajpak ne zna povedati, saj so tudi za projekt šolske avle pristojni na občini Domžale, kjer so bili projekta in nagrade zelo veseli. Študentom in profesorjem so za oboje čestitali in ponosno poudarili, da so s projektom pokazali, kako lahko dobro sodelovanje med fakulteto za dizajn, OŠ Domžale in občino Domžale pripelje do odličnega idejnega projekta, ki hkrati rešuje prostorsko stisko šole in avlo domiselno spreminja tudi v osrednji prostor srečevanja, druženja in različnih šolskih dogodkov.

Podžupanja Renata Kosec upa, da bodo lahko potrebna sredstva za pridobitev dokumentacije umestili že v naslednji proračun in potem v dveh do treh letih zares posedali tudi v nagrajeni avli. Domžalčani pa bi bili zagotovo zadovoljni, če bi bil do takrat zgrajen tudi večkrat obljubljeni sodoben in predvsem dovolj prostoren kulturni center. Hafner je novo razkošno koncertno dvorano s 300 sedeži, ki se odpira na velik tlakovan prireditveni trg, ob velikem navdušenju občinskih veljakov všečno povezal z že takrat pretesnim kulturnim hramom z vsega 180 sedeži, ki z leti le še vztrajneje poka po vseh šivih.