Sindikalist Marko Kastelic je za STA dejal, da so pogajanja po sobotni napovedi stavke potekala v ponedeljek in se nadaljujejo tudi danes. Preklic stavke bo mogoč do zadnjega dne, piloti pa si po njegovih besedah ne želijo stavke in upajo, da bodo pred nedeljo dosegli dogovor. Po napovedi iz prejšnjega konca tedna bodo stavkali od 8. do 10. septembra, od 18. do 20. septembra ter od 30. septembra do 2. oktobra

Veljavna kolektivna pogodba je namreč potekla v nedeljo, sindikat pilotov pa je poslovodstvo Adrie Airways k začetku pogajanj o novi pozval že konec lanskega poletja. A z aktivnimi pogovori so začeli šele v začetku letošnjega junija in doslej jim še ni uspelo priti do točke, ko bi lahko že sklenili sprejemljiv osnutek nove kolektivne pogodbe.

Če družba s sindikatom pilotov ne bo dosegla dogovora, bodo v nedeljo po napovedih Adriina letala obstala. Zveza potrošnikov Slovenije je ob tem za STA poudarila, da morajo letalske družbe, ki let odpovejo ali pričakujejo več kot peturno zamudo, potniku ponuditi izbiro med povračilom cene vozovnice ter spremembo poti bodisi takoj, ko je to mogoče, ali pa kasneje po izbiri potnika, če mu to bolj ustreza.

Ni jasno, ali so potniki v času stavke upravičeni odškodnine

V primeru stavke ni povsem jasno, ali so potniki do odškodnine upravičeni ali ne, saj se sodna praksa v zvezi s tem zadnja leta šele vzpostavlja in je odvisna od posamezne države. Sodišče EU je med drugim odločilo, da stavka osebja ne pomeni nujno, da gre za izredne razmere, zaradi katerih letalski prevoznik ne bi bil dolžan plačati odškodnine, temveč mora sodišče vsako stavko presojati od primera do primera, še pojasnjujejo v ZPS.

V Adrii Airways pravijo, da pogajanja še niso končana in vmesnih faz ne bodo komentirali. Letalski prevoznik, ki je od leta 2016 v lasti družbe AA International Aviation Holding oz. posredno v pretežni lasti nemškega sklada 4K Investments, se že nekaj časa sooča s finančnimi težavami, prav tako še vedno niso znani njihovi lanski poslovni rezultati.

Nanje čaka tudi Agencija za civilno letalstvo, ki bo po prejemu letnega poročila podala oceno finančne sposobnosti letalskega prevoznika, so za STA pojasnili na agenciji. Ob tem so dodali, da Adrio Airways nadzorujejo tudi po letalski varnostni plati, in sicer že dalj časa bolj pogosto kot zahteva veljavna zakonodaja.

Direktor družbe Holger Kowarsch je aprila v pogovoru za STA pojasnil, da bo izguba dosegla dvomestno številko v milijonih evrov. Na izgubo so po njegovih besedah vplivali stroški za odškodnine zaradi zamud in odpovedi letov, višje cene goriva, težave s kadri ter počasen prevzem in uvedba Saabovih letal tipa 2000, zaradi česar so imeli dodatne stroške s kratkoročnim najemanjem letal od drugih letalskih družb.