Starši pogosto pozabljajo, da s poimenovanjem otroka na svojevrsten način vplivajo na njegovo prihodnost. Če so nekoč prisegali na klasiki Franc in Marija, so danes nekateri slovenski otroci zaznamovani kot Jacinta, Kanenas, Pšenica, Šanaja… Milo rečeno nenavadno. Nenavadna imena niso nič čudnega niti v avtomobilski industriji, a njihov pomen praviloma razvozlamo tako, da za pomoč vprašamo strica googla. Toda tokrat je bil oreh trši.

O imenu kamiq smo sprva ugotovili le, da izvira iz jezika Inuitov, ki živijo na severu Kanade in Grenlandiji, kaj pa dejansko pomeni, nam je bilo neznanka. Toda nismo se dali in smo raziskovali naprej ter po vzoru profesorja Baltazarja v iskanju rešitve hodili gor in dol. Nato pa rešitev našli ob pomoči Alaina Faveya, direktorja Škodine prodaje in marketinga, ki nam je pojasnil, da pomeni nekaj, kar se odlično prilega vsaki situaciji, kot druga koža. Da želijo biti s poimenovanjem svojih športnih terencev drugačni, ni nikakršna skrivnost, saj sta tudi kodiaq in karoq po imenu nekaj posebnega, vsem trem pa je skupno, da je prva črka imena k, zadnja pa q. Je pa očitno več zemljanov, ki so jim imena všeč, kot pa tistih, ki jim niso. Vsaj tako sklepamo po prodajnih številkah, saj se tako kodiaq kor karoq prodajata kot vroče žemljice in ob preštevanju novcev lastnikom privabljata nasmešek na obraz. S predstavitvijo kamiqa naj bi bil nasmešek še bolj prešeren.

Z metrom v roki smo ugotovili, da premore dolžinsko mero 4,24 metra, kar pomeni, da sodi med manjše športne terence na trgu. Majhnost ima praviloma tako pozitivne kot negativne lastnosti, a negativnih, ki so praviloma povezane s prostornostjo, tokrat nismo zaznali. Še več, na zadnjo klop smo povabili nekdanjega košarkarja, ki v višino meri konkretno več kot dva metra, pa ni imel nikakršnih težav s prostorom za glavo in kolena. Je to čarovnija, iluzija ali kaj drugega? Sedaj pa si predstavljate, da ste Slovenec povprečnih mer. Sedeli boste veliko udobneje kot v Adriinem letalu, kjer so centimetri za kolena potnikov skopo odmerjeni. Žal zadnja klop ni vzdolžno pomična, kar bi v primeru, da se v kamiqu peljeta zgolj dva, pomenilo, da je prtljažnik že v osnovi prostorsko bogatejši. Resda premore za svoj razred zajetnih 400 litrov, a vendarle. Je pa fino, da je mogoče zadnjo klop enostavno podreti, v luknjo pa zložiti 1395 litrskih plastenk vode. Če si jih znate predstavljati, povem veste, da je to resnično veliko. Dodana vrednost je tudi možnost, da se prednji sovoznikov sedež preklopi, kar omogoča transport do 2,45 metra dolgih predmetov. Na primer deske za jadranje.

Pameten je in varen obenem, kar se za avto letnik 2019 seveda spodobi. Razume glasovne ukaze v šestih jezikih, povezan je z internetom, s pomočjo radarskega tempomata in asistence za ohranjanje smeri pa skrbi, da je vožnja občutno manj stresna. Med vožnjo v mestu se lahko zanesete na funkcijo zaviranja v sili in prediktivno zaščito pešcev. Če pa se odločite za 7-stopenjski samodejni menjalnik, bo vozno udobje dvignjeno še stopničko višje. Notranjost je sodobna, kar pa ni vedno super. Na klasični način, se pravi s pomočjo gumbov, je mogoče ukazovati zgolj klimatski napravi, vse drugo poteka prek velikega barvnega zaslona, česar se je treba navaditi, sploh med vožnjo. Sami menimo, da takšno početje ni ravno varno. Brez pripomb smo bili pri navigaciji, ki je bila natančna in nam je ves čas svetovala alternativno, praviloma časovno krajšo pot, če je zaznala morebiten zastoj na cesti. Se pa želi kamiq po eni podrobnosti približati najbolj luksuznim štirikolesnikom na svetu, saj ima v vratih podobno kot rolls-roycei spravljen dežnik.

Klasika pa lahko zapišemo za pogonske agregate, ki so že dodobra preverjeni in na voljo v večini koncernskih modelov. Na izbiro so trije bencinarji (osnovni premore le 5-stopenjski ročni menjalnik) in dizel z močjo od 95 do 150 konjev (od 70 do 110 kW), pri čemer najzmogljivejši še ni bil nared za testne vožnje, saj še nima homologacije, bo pa pripravljen do konca oktobra, ko bo tudi uradno stekla prodaja. Sami bi izbrali 115-konjski (85 kW) 1-litrski trivaljnik, ki v kombinaciji s samodejnim menjalnikom razvaja z zmogljivostmi (najvišja hitrost je 193 km/h, pospešek do stotice pa okroglih 10 sekund), nekaj manj pa s porabo, ki se je gibala okoli 7 litrov. Zeleni ne bodo najbolj veseli. Za takšen avto je treba odšteti 20.025 evrov, cene pa se začnejo pri 15.382 evrih (kamiq 1,0 TSI active). Še nasvet: izognite se črnemu kamiqu, saj mu ta barva ne pristaja, naravnost blesti pa v zeleni!