Zasedli smo mesto v prvi vrsti. Namenoma. Da bi kar najbolje spremljali dogajanje. Nato pa se je zgodilo. Orkester je zaigral simfonijo, ki ni bila ne Mozartova ne Beethovnova, a kljub temu prijetna za ušesa. Za trenutek smo se vprašali, ali smo v napačni (koncertni) dvorani, a kmalu ugotovili, da ni tako. Po modni pisti se je namreč sprehodil (beri: zapeljal) slavljenec večera, štirikolesnik, ki sliši na ime octavia. Škoda octavia.

Že po nekaj metrih je bilo jasno, da je zvezda rojena, stotnija novinarjev in fotografov pa je uporabila vse mišice in trike, da ji je bila kolikor je mogoče blizu. In med njimi smo bili seveda tudi mi. Rompompom tistega večera je bil skrbno načrtovan. Octavia namreč ni zgolj običajna škoda, temveč prodajna uspešnica, ki je v treh generacijah zapeljala v garaže več kot 6,5 milijona zemljanov. Z leti je postajala očem všečnejša, zmogljivejša in tudi udobnejša.

Statičnih predstavitev ne maramo preveč, saj se počutimo podobno kot po poljubu lepega dekleta, ki nato odvrne, da bo pri tem ostalo. Priznati moramo, da nas je nova octavia že ob prvem pogledu presenetila s svojo oblikovno drznostjo, predvsem zadnjega dela, ki močno spominja na nekatere BMW-je. Presenečenje pa je bilo toliko večje, ko smo se spoznavali z njeno notranjostjo. Ta je resnično sodobna, z ogromnim barvnim zaslonom na dotik (25,4 centimetra oziroma 10 palcev), volanom z dvema krakoma, ki odlično sede v roke, in nasploh vtisom, kot da sedimo v potniški kabini avtomobila razred višje. Takšen vtis smo najverjetneje dobili tudi zato, ker je bila testna octavia vrhunsko opremljena, med drugim z usnjenimi sedeži, smo pa tu in tam vendarle opazili plastiko, ki bi lahko bila boljše kakovosti. Nekaj posebnega je majhna ročica 7-stopenjskega samodejnega menjalnika. Da bo prostorna, smo vedeli že vnaprej, saj škodam na tem področju med znamkami ni para, zato smo vzeli v zakup, da na zadnji klopi za dva potnika vlada prostorsko razkošje za kolena in glavo. A se razvojniki pri tem niso ustavili in so zgodbo nadaljevali v prtljažniku. Ta pri karavanski različici pogoltne 640 in pri limuzinski 600 litrov. Ali prevedeno, največ v razredu. Dolžinska mera obeh različic se ustavi pri 4,69 metra,

O tem, kako dobro se pelje, bomo lahko pisali čez nekaj mesecev (prihod na trg napovedujejo marca prihodnje leto), so nam pa vrgli kost glede motorizacije. V ponudbi bodo po trije bencinski (od 81 do 140 kW oziroma od 110 do 190 KM) in dizelski motorji (od 85 do 147 kW oziroma od 116 do 200 KM), prvič pa bo octavia na voljo tudi kot priključni hibrid, ki omogoča do 55 kilometrov vožnje na elektriko. Obljubljajo dve različici, sistemska moč prve bo 150 kilovatov (204 KM), močnejše pa 180 kilovatov (245 KM). Da bo octavia pametna, se zdi za avto letnik 2019 samoumevno, nekaj asistenčnih sistemov pa bo v škodi predstavljenih prvič, na primer asistenca za ovire v primeru nevarnosti trka s pešcem, kolesarjem ali drugim vozilom. Se že veselimo testnih voženj.