Medtem ko predavalnice in laboratoriji na večini fakultet samevajo, tega ne moremo reči za ljubljansko fakulteto za elektrotehniko. Kar 152 učencev in dijakov se je odzvalo povabilu fakultete in se vključilo v petdnevni poletni tabor inovativnih tehnologij. »Prišli so z vseh koncev Slovenije, vsako leto pa se povečuje tudi število deklet, ki bodo morda po končani srednji šoli izbrala študij na naši fakulteti,« je povedala Valentina Stanić, študentka tik pred koncem magistrskega študija, sicer pa organizatorka poletnega tabora, ki je omenila tudi, da je prav promocija študija glavni razlog za poletni tabor.

Pod mentorstvom izkušenih profesorjev

Vse skupaj se je začelo v manjšem obsegu, z nekaj delavnicami o informacijskih tehnologijah pred 20 leti, letos pa so najstniki lahko izbrali med štirinajstimi programi. »Delavnice vodijo izkušeni mentorji, profesorji iz določenega laboratorija, ki jim pomagajo mladi strokovnjaki. V svet sodobne elektrotehnike in multimedije tečajnike popeljejo predvsem prek sproščenega, dinamičnega in kreativnega sodelovanja,« je povedala Valentina Stanić in dodala: »Delavnice temeljijo na praktičnih primerih, veliko je samostojnega dela z najsodobnejšo tehnično opremo.« Podobno kot vsa zadnja leta se je najhitreje – v slabih treh minutah – zapolnila delavnica Lego viharnik, ki je namenjena prav najmlajšim. »Letos sem prvič tukaj in mi je super. Tudi sicer imam rad tehniko, spremljam tehnologijo, zato tudi doma sestavljam s podobnim lego programom. Veliko novega sem izvedel tudi tukaj. Naslednje leto zagotovo pridem, morda izberem kakšen drug program. Če mi bo po končani srednji šoli uspelo zbrati dovolj točk, pa resno razmišljam, da bi se vpisal na fakulteto za elektrotehniko,« nam je povedal dvanajstletni Dorijan, ki se veseli zadnjega dne tabora, ko bo pridobljeno znanje skupaj z drugimi udeleženci predstavil tudi svojim staršem.

Od smeha do resnih formul na tabli

Med drugim smo pokukali tudi v predavalnico, kjer se je izvajal program Od elektronov do zvezd. Precej strokovno zastavljen program sodeč po resnih obrazih najstnikov v šolskih klopeh in predavateljici, ki je na tablo pisala za laika precej nerazumljive formule. »Tečajniki so prisluhnili predavanju o tem, kaj so strele, kolegi fiziki so razložili njihov izvor. S simulacijami smo pozneje tudi preverili, kako bi lahko napovedali, kdaj bo do strele prišlo,« je razložil Marko Jeran in v smehu pripomnil: »Računalniške simulacije so danes močno orodje v raziskovanju, ki jih lahko razume vsakdo na osnovnošolski in srednješolski stopnji izobraževanja.«

Po smehu sodeč pa je bilo precej zabavneje in bolj sproščeno na delavnici Sončno, brez oblačka, ki je bila prav tako namenjena nekoliko mlajšim. »Načrtali, sestavili in umerili smo vremensko postajo, ki bo temeljila na arduinu in različnih senzorjih. Naučili se bomo spajkati vezje, osnov načrtovanja vezja, komunikacije med instrumentom in računalnikom ter izdelave programskega vmesnika,« je povedal vodja delavnice Matej Blagšič, ki je omenil tudi obisk Agencije Republike Slovenije za okolje (Arso), kjer so si ogledali prave vremenske postaje. »Vsi tečajniki bodo lahko s svojimi postajami preverili vreme na kateri koli točki sveta, potrebovali bodo le dostopnost do interneta in seveda pametni telefon, kar pa pri današnji mladini ne bo težava.«

Zelo resno so se učenja lotili tudi na oddelku robotike. Kot je dejal Aljaž Golob iz Velenja, ga delo z roboti zanima že zelo dolgo, poletnega tabora pa se je letos udeležil že drugič. »Programirali smo dvoročnega robota, vendar naš uporablja samo eno roko, ker se je programiranje preveč zapletlo. Prav tako z drugo roko ne bi bilo večjega učinka,« pove Velenjčan, ki je ta teden bival v bližnjem dijaškem domu. Zagotovil je, da se imajo tudi popoldne odlično, poleg druženja s prijatelji pa so si med drugim že ogledali Ljubljano, priredili turnir v odbojki in si ogledali film.