Na predlog ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek je vlada danes odločila, da direktorja direkcije za infrastrukturo Damirja Topolka s koncem meseca razreši s položaja. Razrešitev je bila dolgo pričakovana, saj jo je predsednik vlade Marjan Šarec zaradi afere »Maketa« zahteval že konec februarja. Topolko je bil za afero objektivno odgovoren, njegova direkcija za infrastrukturo je namreč pred uveljavitvijo zakona o drugem tiru Divača–Koper uradno vodila ta politično-gospodarski projekt desetletja.

Direkcija je bila tako tudi podpisnica sporne pogodbe za izdelavo makete drugega tira, ki so jo v Kopru na ogled javnosti postavili marca lani. Kmalu zatem so mediji razkrili, da jo je izdelal dražji izmed dveh ponudnikov, ki sta se prijavila na razpis, cenejši pa je bil njegov podizvajalec. Po razkritih nepravilnostih je direkcija za infrastrukturo, ki je vodila razpis, od posla odstopila. V začetku letošnjega leta so nato na javni televiziji objavili tudi domnevno sporno dopisovanje med Juretom Lebnom, ki je bil v času naročanja makete kot državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu zadolžen za projekt drugega tira, tedanjo tiskovno predstavnico ministrstva Natašo Pelko in Dragano Josipović iz agencije Futura, ki nakazuje, da naj bi bil posel z maketo dogovorjen vnaprej.

Iskala je primerno zamenjavo

Lebna je afera »Maketa« odnesla s položaja ministra za okolje in prostor, Pelkova pa se je morala posloviti z mesta vodje službe za odnose z javnostmi v družbi 2TDK, ki zdaj vodi projekt drugega tira. Topolka, čeprav ni zmogel ponuditi razumne razlage za napačno izbiro izdelovalca makete, je ministrica Bratuškova vse doslej branila. »Želela sem si, da najprej najdemo primernega naslednika, da na to mesto pride človek, ki bo svoje delo strokovno opravljal vsaj tako dobro kot gospod Topolko, človek, ki je primarno podkovan v javnih financah in javnih naročilih, bolj kot v gradbeni stroki, in je po možnosti ženska,« je Bratuškova julija v Dnevnikovem Objektivu razlagala, zakaj še ni izkoristila ministrskega privilegija in ga v enem letu po nastopu funkcije brez pojasnila razrešila.

Mesec dni pred iztekom prvega leta ministrovanja je to vendarle storila. Vodenje direkcije za infrastrukturo bo kot vršilka dolžnosti 1. septembra prevzela Monika Pintar Mesarič, ki bo na tem mestu ostala do imenovanja novega direktorja oziroma največ šest mesecev.

Na čelo direkcije ekonomistka

Pintar-Mesaričeva je univerzitetna diplomirana ekonomistka, ki na novo delovno mesto prihaja z ministrstva za finance. Na njem je zaposlena od leta 2007, pri čemer je od februarja 2013 do novembra 2018 vodila direktorat za javno premoženje. Zdaj spremlja in nadzira delovanje Družbe za upravljanje terjatev bank. Nadzornica je tudi v skladu za nasledstvo in v SID banki. Kot članica med drugim deluje v odboru Krovnega pokojninskega sklada javnih uslužbencev in v stalni medresorski delovni skupini OECD za podjetja v državni lasti in korporativno upravljanje. V preteklosti je bila tudi namestnica predsednika nadzornega sveta Javnega podjetja Kontrola zračnega prometa in članica sveta sklada kmetijskih zemljišč in gozdov, so še sporočili z vlade.