Alonso je letos poskušal dopolniti legendarni trojček zmag na največjih dirkah na svetu. Pred njim je na preizkušnjah 24 ur Le Mansa, formule 1 v Monaku in 500 milj Indianapolisa zmagal le Graham Hill. Alonso že ima monaško zmago in lansko iz Le Mansa, manjka mu le še Indianapolis, za katerega pa je bil letos v kvalifikacijah prekratek.

Lahko pa doseže drugo zmago v Le Mansu. Lani je s sovoznikoma Švicarjem Sebastienom Buemijem in Japoncem Kazukijem Nakajimo z ekipo Toyote slavil, potem ko je šele prvič nastopil na slovitem dirkališču. Njegova ekipa bo v isti zasedbi nastopila tudi na letošnjem izzivu z enakim dirkalnikom.

Dirka ima dolgo zgodovino. Lokalna avtomobilistična organizacija ACO je preizkušnjo prvič izvedla leta 1923, v dolgih desetletjih pa so traso večkrat spremenili. Prva je imela krog dolg 17 kilometrov, v sedanji izvedbi morajo dirkači v enem krogu prevoziti natančno 13,626 kilometra.

Nastopajo številni nekdanji vozniki formule 1

Predsednik ACO Pierre Fillon je dejal, da se je bilo težko odločiti o tem, kdo bo lahko nastopil. »Februarja smo imeli že 75 prijav oziroma želja za nastop. Težko je bilo to omejiti na 60 posadk, zato smo se odločili, da naredimo prostor v boksih še za dve ekipi.« Toliko udeležencev je tudi rekord v zgodovini dirke.

Na letošnjem dirkaškem vrhuncu sezone vzdržljivostnega avtomobilizma bo 62 posadk razdeljenih v štiri razrede, LMP1, LMP2, LM GTE Pro in LM GTE Am.

V najbolj prestižnem LMP1 je kar nekaj kandidatov za končno skupno zmago. Poleg Španca se bodo zanjo potegovali še številni znani dirkači z izkušnjami iz Le Mansa, pa tudi stari znanci iz drugih avtomobilističnih kategorij. V Le Mansu nastopajo številni nekdanji vozniki formule 1, letos bodo tako recimo dirkali Bruno Senna, Stephane Sarrazin, Kamui Kobyashi, Stoffel Vandoorne, Sergej Sirotkin ...

Medtem ko sta najmočnejši kategoriji namenjeni prototipom, v prvi prav posebej narejenim samo za Le Mans, pa sta šibkejša razreda namenjena dirkalnikom, kot so Corvette C7R, Ferrari 448, Aston Martin Vantage, Ford GT, BMW M8, Porsche 911 RSR ... Skratka vozilom, kakršna je mogoče (v sicer ne povsem enaki izvedbi) tudi kupiti na trgu. Ena od zahtev za sodelovanje je namreč, da je tovarna v zadnjih 24 mesecih prodala vsaj 300 primerkov takšnega modela.

Dirka v Le Mansu ima standarden urnik; danes se bodo končale kvalifikacije, v soboto pa se bo začelo zares. Start bo ob 15. uri, po 24 urah dirkanja pa bodo zmagovalci znani ob 15. uri v nedeljo.