»Bilo je veliko živčnosti. Vsi najboljši so hoteli biti spredaj. Žal je prišlo do padca,« je Primož Roglič, tudi z velikim poljubom sreče, opisoval četrti dan kolesarske dirke Giro d'Italia, v katerem je podvojil prednost v skupnem seštevku na 35 sekund. V rožnati majici je vse bolj domač. Za to niso potrebne samo močne noge, bistra glava, zdravje, močna in uigrana spremljevalna ekipa, ampak tudi sreča, ki se na tritedenskih dirkah piše z veliko začetnico. Več kot tri tisoč kilometrov v vseh razmerah. Biti na pravi strani ceste, v zavetrju pravega obročnika. Z vrha rožnate razvrstitve je bil Primož Roglič edini v okolici Rima dovolj spredaj, kar je odlika najboljših kolesarjev, in se je izognil skupinskemu padcu na ozki cesti šest kilometrov pred ciljem. Karavana se je po 230 kilometrih ravno pripravljala na odločilni finiš v kratek klanec v Frascati. Trenutek za padec skoraj ne bi mogel biti bolj neugoden in to so vedeli vsi. Spredaj so se rinile ekipe s hribolazci, ekipe lahkih sprinterjev ter vsi drugi.

Ob polni hitrosti zaradi padca ni bilo športnih potez. To bi nemara prišlo v poštev v drugačnih okoliščinah, ne pa v žaru zadnje bitke dneva. Ko se štejejo ranjenci, ni usmiljenja. Kolesarstvo pač. Nihče več ne gleda nazaj. Ekipi Grupama-FDJ in Bora-Hansgrohe sta potegnili skupinico v begu pred nesrečniki v želji po etapni zmagi za svoja kapetana Demara in Ackemanna. Spredaj je ostala, kot se v takih primerih velikokrat zgodi, mešanica različnih kolesarjev, od favoritov etap (Ulissi) do dela sprinterjev (Viviani, Demare, Ewan, Ackermann) ter Rogliča kot edinega od generalov s pomočnikom Tomom Leezerjem. Roglič je bil v teh okoliščinah tudi v igri za etapno zmago. Vendar je v zadnjih 500 metrih vse prelisičil Richard Carapaz, pomočnik Lande iz španske ekipe Movistar, že lani zmagovalec etape. »Nisem pričakoval ničesar. V ponedeljek sem imel smolo z okvaro kolesa in izgubil nekaj časa,« je preobrat opisal Carapaz. »Naša Movistarjeva strategija je bila zaščititi kapetana Lando, vendar skupinski padec je spremenil vse. Za boj proti hitrejšim v skupini sem moral uporabiti drugi način in bil je perfekten.«

Spogledovanje z Rogličem odneslo zmago

Roglič se za Ekvadorcem ni zapodil, kot je pričakoval Ulissi in se uštel. Nekaj spogledovanja in zmage ni bilo niti za Avstralca Ewana, medtem ko je Rogla na koncu lovil zavetrje zmagovalca druge etape Ackermanna. Preudarno. Za slovenskega nosilca rožnate majice štejejo sekunde in ne sloves tretjega. »Danes je bilo vse prej kot lahko. Bilo je veliko živčnosti, vsi so imeli svoje želje,« je dogajanje v karavani videl Roglič. »Tudi vsi kolesarji z vrha skupne razvrstitve so želeli voziti v ospredju. Stalno se je bilo treba boriti za položaj. Žal je prišlo do nesreče. Ekipi se za podporo ne morem dovolj zahvaliti. Znova je opravila ogromno delo. Še zelo daleč je do Verone, veliko se zgodi vsak dan, moramo ostati zbrani,« se zaveda Roglič.

Dumoulin osmoljenec dneva

V ekipi Bahrain Merida, kjer sta kot vlečna konja kočije Vincenza Nibalija vpeta Grega Bole in Kristijan Koren, je športni direktor priznal, da bi se lahko izteklo še slabše kot z izgubljenimi nekaj sekundami proti Rogliču. Med tistimi, ki ne zapravljajo sekund, je tudi Jan Polanc, ki je bil med prvimi, ki so se reševali iz oklepa padca, in je zaostal le 25 sekund ter se v skupnem seštevku celo prerinil med najboljšo dvajseterico s zaostankom 1:39, kjer sta soseda v rožnati Rogličevi tabeli tudi Mikel Landa (Movistar) in Kolumbijec Chaves (Mitchelton). Današnja nesreča je deloma spremenila tudi razmerja v karavani. Ranjeni levi bodo zagotovo poskušali najti svojo nišo. Tom Dumoulin, lani drugi in glede na zadnje tritedenske dirke tudi največji favorit, je z razbitim kolenom izgubil štiri minute. Ob vprašanju poškodbe je tudi vprašanje motivacije za nadaljevanje tritedenske dirke. Tudi pri Nizozemcu je tako: »Giro v rožnatem je zame končan. Bom videl, kako bom spal ponoči, potem se bom odločil. Velika oteklina na kolenu se verjetno ne bo zmanjšala.« Jutri se znova obetajo podobne tegobe, le ceste v zaključku bodo širše in bolj položne, kar bo zmanjšalo zaključni stres in nekaj napetosti.