Nekoliko starejši, še pomnite leto 1960? Bilo je prestopno, po gregorijanskem koledarju se je začelo v petek, vseh 365 dni pa se je dogajalo veliko, sploh onkraj luže. Tako so uradno odprli hollywoodsko alejo slavnih, izstrelili prvi meteorološki satelit TIROS-1, John F. Kennedy pa je tesno premagal Richarda Nixona na volitvah za predsednika. Pestro je bilo tudi v avtomobilskih vodah. Na ceste je zapeljal štirikolesnik, mercury comet, ki se je celo znašel na lestvicah najgrših vseh časov. A so mu naredili krivico, tudi zato, ker je bil naprodaj v številnih različicah in med njimi je bilo nekaj všečnih.

Znamka Mercury je tesno povezana s Fordom, saj jo je ustanovil Edsel Ford. Zato ni čudno, da je bil osnova cometa najprej ford falcon, kasneje pa še forda fairlane in maverick. Sprva so načrtovali, da bodo cometa tržili pod znamko Edsel, a so jo 19. novembra 1959 ugasnili. Zato so se odločili, da bo prvi dve leti kupce nagovarjal zgolj s svojim imenom. S falconom ga je družila platforma, je imel pa v limuzinski različici 13 dolžinskih centimetrov več. Sprva je bil naprodaj kot kupe, limuzina in karavan, edini motor na voljo je imel 90 konjev moči. Kupci so bentili, da je prešibak, zato so mu moč za modelno leto 1961 povečali na 101 konja. Za nameček so na novo oblikovali šasijo in vzmetenje, da sta bila opcijsko kos 164-konjskemu osemvaljniku. Del prodajne palete je postal tudi kabriolet.

Od Argentine do Aljaske

Druga generacija je z letom 1964 dobila bolj kvadratasto obliko in nova poimenovanja. Cyclone je bil sopomenka za najmočnejšo različico, villager za štirivratnega karavana; dvovratnega so ukinili. Moč motorja so ves čas povečevali vse do 289 konjev, samodejni menjalnik je dobil še tretjo stopnjo. Iz tega obdobja je zanimiva zgodba, ko so se trije serijski cometi odpravili na 26.000 kilometrov dolgo pot od Argentine do Aljaske. Ceste so bile večinoma makadamske, cometi pa so jim bili kos zgolj z rednim vzdrževanjem. Z začetkom leta 1966 so cometu spremenili namembnost, postal je za številko večji in v dolžino dosegel 5,16 metra. Vrh ponudbe je predstavljal cyclone GT, ki je na dirki Indianapolis 500 odigral vlogo varnostnega avtomobila. Razvojniki so nadaljevali trend rasti (5,23 m) in povečevanje moči (335 konjev). Cyclone je predstavljal nekakšno nišo v svetu mišičnjakov na štirih kolesih, a je bil ves čas v senci še danes priljubljenega forda mustanga.

Zamenjala je 18 akumulatorjev

Posebnost cyclona so bile dvojne luči druga nad drugo oziroma druga zraven druge, a se mnenja o njihovem nastanku krešejo. Cometov oblikovalec Bill Shenk namreč trdi, da so nastale v Mercuryjevem studiu. Ko jih je videl prvi mož Forda Lee Iacocca, je bil navdušen do te mere, da je svojemu pomočniku Genu Bordinatu naročil, da jih z letom 1965 uporabi pri fordih. Pojavila se je težava, saj bi si bili v tem primeru fordi in mercuryji preveč podobni. Ker pa so za cometa odbijače že prilagodili tovrstnim lučem, so se zavoljo stroškov odločili, da jih ne bodo spreminjali. Zanimivo pa je, da je tedanji direktor oblikovanja pri Fordu Joe Oros trdil, da so te posebne luči nastale v njihovem studiu, in sicer že januarja 1962. Kljub temu da je padla odločitev, da jih bodo uporabili zgolj pri znamki Mercury, pa so jih že pred letom 1969 predstavili tudi pri nekaterih cadillacih, buickih, plymouthih in AMC.

Med ponosnimi lastniki cometa je tudi Sandi Hartley, ki ji ga je oče kot študentki kupil leta 1964, in sicer rdeče obarvanega kabrioleta z osemvaljnikom v nosu; sama si je sicer zaželela modrega. »Oče je bil nad avtom navdušen. Podpisal je kreditno polo, sama pa sem se s cometom odpeljala domov,« se spominja Hartleyjeva, ki ni nikoli razmišljala, da bi ga zamenjala, pa čeprav je dobila več nespodobnih ponudb. O tem, da bi svojega prodala, pa ni razmišljala niti Rachel Veitch s Floride, ki je za volanskim obročem svojega cometa calienta v 48 letih prevozila več kot 900.000 kilometrov. Rumenček, za katerega je odštela 3300 dolarjev, je odlično ohranjen in s prvotnim motorjem, je pa skozi leta zamenjala 18 akumulatorjev. »Obožujem svoj avto,« pravi gospa, ki jo je zavoljo zanimive zgodbe v svojo oddajo povabil tudi Jay Leno, prav tako znan po ljubezni do avtomobilov.