Potem ko se je datum dolgo odmikal, je zdaj jasno, da nas do izida novega, že 25. uradnega filma o britanskem tajnem agentu Jamesu Bondu loči manj kot 12 mesecev, saj bo v kinematografe prišel na začetku aprila 2020. Da gre tokrat zares, priča tudi vedno večje število igralcev, ki so jih razkrili, in tako je prav pred kratkim postalo znano, da bo glavnega zlikovca tokrat igral Rami Malek, zadnji dobitnik oskarja za glavno moško vlogo, ki ga je Američan egiptovskih korenin dobil za upodobitev legendarnega pevca zasedbe Queen Freddieja Mercuryja v biografskem filmu Bohemian Rhapsody. No, vse glasneje se govori tudi o tem, kateri avto bo tokrat vozil James Bond.

Že nekaj časa se sicer ve, da bo to znova (kaj drugega kot) aston martin, zdaj pa je že skoraj napol uradno postalo tudi, da bo to nemara najbolj poseben aston martin doslej. Šlo naj bi za električno gnan avtomobil te prestižne znamke, s čimer bi šel tudi James Bond na tem področju v korak s časom. Seveda pa bi bil tudi konkreten model, aston martin rapide E, prvi električni avtomobil v zgodovini znamke, ki so ga naredili v vsega 155 primerkih. Kakor koli, že kmalu bo tudi glede tega znano precej več, ob omembi prvih v zgodovini pa se velja v povezavi Astona Martina in Jamesa Bonda ozreti še malce v preteklost, in sicer k prvemu britanskemu tako imenovanemu superavtomobilu, modelu V8 vantage iz leta 1977, ki ga je v vlogi Jamesa Bonda deset let kasneje v filmu Dih Smrti (The Living Daylights) vozil Timothy Dalton.

Posodil ga je predsednik

V omenjenem filmu je 007 za volan astona martina sedel po kar precej dolgem premoru, saj sta od zadnjega medsebojnega sodelovanja v filmu V službi njenega veličanstva (On Her Majestys Secret Service) minili skoraj dve desetletji in vmesnih kar devet filmov, v katerih je Bond vozil avtomobile drugih znamk. No, tudi za sodelovanje v Dihu smrti je odločitev padla tako rekoč tik pred zdajci, zaradi česar je imela filmska ekipa kar nekaj težav. Na astona martina V8 vantage volante, torej kabrioletsko različico, so kupci po naročilu namreč čakali kar 18 mesecev, zato jim je svoj predprodukcijski primerek posodil kar prvi mož Astona Martina Victor Gauntlett, ki je bil tudi najzaslužnejši za to, da so se avtomobili te znamke spet pojavili v filmu o britanskem tajnem agentu.

Poleg omenjenega volanteja so v filmu uporabili tudi tri »običajne« V8 vantagee, ker pa se je tudi na njih čakalo precej dolgo in časa niso imeli veliko, so naposled kupili tri rabljene primerke. Volante se sicer pojavi na začetku filma, kasneje pa ga opremijo s trdo streho, s čimer ga naredijo bolj primernega za zimske razmere – najbolj znane akcijske prizore z astonom martinom v Dihu smrti so namreč posneli na zamrznjenem Belem jezeru na avstrijskem Koroškem.

Rakete, žebljički, laser…

Kot je bilo pri Bondovih avtomobilih v navadi, je tudi omenjenega astona martina »Q« (Desmond Llewelyn) opremil s številnimi pripomočki, ki so 007 pomagali v boju z nepridipravi. Med drugim mu je vgradil rakete, žebljičke na pnevmatike, premične smuči, s katerimi je lahko drvel po ledu in snegu, neprebojna stekla in gumb za samouničenje. Ter seveda laser, skrit v platišča, s katerim je lahko »zarezal« v vzporedno vozeča vozila, kot to stori z lado češkoslovaške policije. Pri čemer karoserijo dobesedno odnese s koles na cesto in ga njegova sopotnica Kara Milovy (saj veste, prikupna čelistka, ki jo je upodobila Maryam d'Abo) začudena povpraša, kaj se je zgodilo, Bond pa ji odvrne, da je kriva korozija zaradi soli. Ki so je poledenele ceste kakopak polne… In če se za konec vrnemo na začetek – za to, da so astona martina V8 vantage označili za prvi britanski superavto, so bile seveda zaslužne njegove izjemne vozne sposobnosti. Tako se je lahko pohvalil z motorjem s 444 konji moči (331 kW), do hitrosti 100 kilometrov na uro pa se je z mesta izstrelil v vsega 5,4 sekunde, kar je bilo celo desetinko hitreje od legendarnega ferrarija daytone. Skupno so med letoma 1977 in 1989 izdelali natanko 534 primerkov tega avtomobila, od tega 342 kupejev in 192 kabrioletov.