Mesto na skali, kot turistični delavci radi rečejo Kranju, skriva mnogo lepot. »Med najlepšimi je zagotovo kranjska veduta,« je prepričana Manca Strugar iz Zavoda za turizem in kulturo Kranj. Da bi lepote Kranja na čim bolj enostaven in hkrati čim bolj učinkovit, a z denarnega vidika ne potraten način obkrožile svet in privabile nove goste, bodo zdaj poskrbeli tako imenovani vplivneži. To so ustvarjalci digitalnih vsebin, ki svoje fotografije, zapise ali videoposnetke objavljajo na družbenih omrežjih, kot so instagram, facebook, youtube, twitter, in na svojih spletnih straneh oziroma spletnih dnevnikih.

Razpis za sodelovanje z vplivneži

Za omenjene ustvarjalce so v Kranju pripravili poseben razpis. »Izmed vseh prijavljenih bomo izbrali tiste, katerih vsebina nas bo najbolj pritegnila. Ne bomo izbirali zgolj na podlagi števila sledilcev, prav tako ne iščemo zgolj slovensko govorečih ustvarjalcev. Želimo, da postanejo njihove vsebine del naše zgodbe in da naše zgodbe postanejo del njihove vsebine,« so med drugim zapisali v razpis, objavljen na spletni strani zavoda. Dodajajo, da bodo sodelovanje z izbranimi ustvarjalci nagradili s plačilom, s kosilom za dve osebi v eni izmed kranjskih restavracij, z vstopnicami za prireditve in podobno. »Z vsakim izbranim kandidatom se bomo posebej pogovorili o podrobnostih sodelovanja,« so še zapisali. Čas za prijavo je do konca maja.

Nekaj prijav so po besedah Strugarjeve ustvarjalci digitalnih vsebin že oddali. »Želimo, da bi vsebine, ki bi jih želeli objavljati, sami našli, mi pa jim pri tem samo pomagamo. Tako bodo objave bolj avtentične,« dodaja Strugarjeva in opozarja, da so različni digitalni ustvarjalci osredotočeni na različno občinstvo. »Z našo siceršnjo promocijo sicer dobro dosegamo slovensko občinstvo, želimo pa si v Kranj privabiti tudi več tujcev, da si ne bi v Sloveniji ogledovali le Bleda in Ljubljane,« cilje akcije opisuje Strugarjeva.

O mnogih obiskovalcih vedo premalo

»Želimo si obiskovalcev, ki bodo prišli v Kranj iz različnih držav – zanimivo strukturo sveta v malem. Želimo si ljubitelje kulture, raziskovalce, družine z otroki in romantične pare,« našteva direktor Zavoda za turizem in kulturo Kranj Tomaž Štefe. »Imamo zelo veliko obiskovalcev, ki prihajajo v Kranj, a o njih vemo zelo malo. Nimamo natančno oprijemljivih kazalnikov, da bi videli, od kod pridejo obiskovalci, turisti v Kranj. S tem se soočajo tudi druga mesta,« dodaja.

V Kranju so lani po Štefetovih besedah našteli skoraj 115.000 nočitev. »Okoli 20 odstotkov nočitev ustvarijo športniki, ki prihajajo na priprave in tekmovanja, ter njihovi spremljevalci in trenerji. Prav tako okoli 20 odstotkov nočitev pripada po naših ocenah poslovnežem, ki obiskujejo podjetja, prihajajo na sestanke, posvete in podobno. Imamo tudi veliko turistov, ki so na krožnih potovanjih po Evropi iz Azije, tisti iz vzhodne Evrope pridejo v Kranj za kakšen teden in potem raziskujejo Gorenjsko in Slovenijo. Kar nekaj pa je tudi šolskih skupin iz nekdanje Jugoslavije na krožnih potovanjih. Potem pa so tu še posamezniki, ki potujejo in se ustavijo v Kranju,« opisuje Štefe.