Ljubljani sledila izmenjevalnica še v Mariboru

Prva izmenjevalnica certificiranih oblačil je minuli teden tako že potekala v ljubljanski trgovinici 3Muhe. »Obiskovalce smo pozvali, naj pregledajo svoje omare in iz njih potegnejo oblačila s certifikati o etični proizvodnji (Fairtrade, GOTS…), ki jih ne nosijo več, ter jih prinesejo zamenjat,« je povedala Živa Lopatič, ki vodi pravično trgovino 3Muhe, in dodala: »Ta izmenjevalnica je bila malo drugačna kot nam Slovencem že dobro poznani podobni dogodki, saj so se lastniki oblačil od njih poslovili samo, če so jih lahko s čim zamenjali ali če so jih lahko prodali kot rabljeno oblačilo.« Kar tako jih od sebe niso želeli dati, ker jih imajo za kakovostna in so jih pripravljeni hraniti, dokler jim ne najdejo novega lastnika, ki jih bo nosil s takim veseljem kot oni.

Ta teden je izmenjevalnica oblačil potekala še v Mariboru. V sklopu modnega druženja, ki ga je pripravil U.R.S.A. Concept, so se predstavili slovenski modni oblikovalci, ki za izdelavo svojih oblačil uporabljajo materiale iz preverjenih virov.

Sledijo svetovnim trendom

Tem podobne aktivnosti bodo potekale še po drugih državah sveta in nas spodbujale, naj izdelovalcem in prodajalcem oblačil čim večkrat zastavimo vprašanje: »Kdo je izdelal moja oblačila?« »Tekstilna industrija je namreč druga največja onesnaževalka okolja na svetu, takoj za naftno industrijo, in kar 40 milijonov delavcev oziroma delavk v državah v razvoju dela v tako imenovanih potilnicah, ki so značilne za globalno oblačilno industrijo, vredno več milijard dolarjev,« je razkrila sogovornica in dodala, da je med njimi kar 85 odstotkov žensk, vedno več tudi najstnikov in otrok. Fashion revolution je globalno gibanje, ki ozavešča javnost o največjih problemih modne industrije, onesnaževanju okolja in izkoriščanju delavcev. Cilj kampanje, ki tradicionalno poteka okrog 24. aprila, je, da čim več ljudi po vsem svetu pozove modne velikane k odgovornejšemu ravnanju in transparentnosti. »Tudi mi bomo Slovence in Slovenke spodbudili, naj proizvajalcem in trgovcem zastavljajo vprašanje, kdo je izdelal njihova oblačila,« napoveduje Lopatičeva. Ker pa samo sprememba potrošniških navad ter pozivanje modnih velikanov k spremembam nista dovolj, se je več evropskih organizacij združilo in pred evropskimi volitvami bodo pozvali kandidate za evropske poslance, naj v svoje programe vključijo tudi to, kako se bodo v naslednjem mandatu evropskega parlamenta zavzemali za bolj trajnostno potrošnjo in proizvodnjo. »Slovenske kandidate bodo nagovorili predstavniki gibanja za pravično trgovino v Sloveniji. Obveze, ki si jih bodo zadali kandidati, bodo zapisali na svoji spletni strani ter objavili na svojih družbenih omrežjih,« je še zagotovila Živa Lopatič.