Facebook, Google in Twitter so začeli na svojih platformah označevati politične oglase. Na Facebooku in Twitterju so zbirke političnih oglasov zdaj javno dostopne, Googlova zbirka pa je v testni fazi, piše v poročilu Evropske komisije za mesec marec.

To pomeni več preglednosti za uporabnike, vendar morajo podjetja uvesti nadaljnje tehnične izboljšave ter pospešiti izmenjavo metodologije in podatkov o lažnih računih, da bi lahko zunanji strokovnjaki, preverjevalci dejstev in raziskovalci opravljali neodvisne ocene, pozivajo v Bruslju.

Pri Evropski komisiji pozdravljajo tudi, da podjetja v okviru kodeksa ravnanja proti dezinformacijam z nadaljnjimi ukrepi krepijo integriteto svojih storitev in boj proti zlonamernimi programi za avtomatizirano objavljanje in lažnimi profili.

Vsa tri podjetja so spodbujala tudi medijsko pismenost ter novinarjem in pobudnikom kampanj zagotavljala usposabljanje.

Evropska komisija sicer obžaluje, da Google in Twitter še nista poročala o napredku glede preglednosti tematskega oglaševanja.

Vse tri spletne platforme so podpisale kodeks ravnanja proti dezinformacijam in se zavezale mesečnim poročilom o ukrepanju pred evropskimi volitvami maja 2019. Prostovoljni ukrepi platform bodo prispevali k poštenim, preglednim in vključujočim volitvam ter zaščiti demokratičnih procesov pred manipulacijami, vendar je za dosego ciljev treba storiti še veliko.

V primeru, da spletni portali s prostovoljnimi ukrepi ne bi bili dovolj učinkoviti, je Evropska komisija posvarila, da bi lahko uvedla obvezujoča pravila.