Obiskovalci – tako mladi kot odrasli – so se vozili s simulatorjem vožnje, si ogledali sestavo električnega avtomobila, snemali video z dronom in se pogovarjali s humanoidnim robotom Naom. Drugi so se pomerili v upravljanju lego robotov, se s posebnimi 3D-očali sprehodili po virtualnem svetu, preizkusili simulator varjenja, si ogledali aplikativno industrijsko robotiko in se posladkali s spektakularno pripravljenim sladoledom. Na dogodku so sodelovali vse srednje šole Šolskega centra Celje in Medpodjetniški izobraževalni center.

Šola naj se prilagaja potrebam trga dela

Igor Dosedla, direktor Šolskega centra Celje, ki letos praznuje 60 let, je poudaril pomen povezave izobraževalnega sistema z gospodarstvom. Meni, da so v tem odnosu naredili velike korake. »Imamo izjemno učno tehnologijo, za katero smo pridobili več kot 2,5 milijona evrov evropskih sredstev. Tako imamo v delavnicah različne simulatorje voženj, varjenja, CNC-naprave, robote, virtualno tehnologijo…« je našteval. Izpostavil je prenovo programov pri poklicnem in strokovnem izobraževanju. »Del vsebin v posameznem predmetu lahko, v dogovoru s podjetji ali drugimi partnerji, popolnoma prilagodimo potrebam trga dela. Česar ne moremo zajeti v ta sklop, ponudimo v okviru različnih obšolskih aktivnosti,« je povedal in izpostavil še projekte, ki so nastali tako, da so zaposleni v Šolskem centru Celje iz Evrope domov prinesli dobre prakse s področja vpeljevanja sodobnih tehnologij v učni proces. »Konkretno, lani je srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medije končala projekt See The Goal. Nastali so videi o tem, česa naj bi se dijaki naučili na praktičnem usposabljanju v podjetjih. Videi prikazujejo posamezne sklope opravil. Dijaki si jih lahko ogledajo že pred prakso v podjetju, v pomoč je tudi mentorjem pri pripravi vsebin zanje.« zm