Husqvarna RC 320Ts AWD. Rider serije tri s štirikolesnim pogonom, zbiralnikom za travo, dvovaljnim motorjem in servovolanom; to so informacije, ki jih poda formalna oznaka testirane kosilnice. Za vozniškim sedežem je pod prostorom za zbiranje trave skrit 12,6 kW Briggs&Stratton motor s 656 cm3 prostornine, kosilna enota s tremi rezili je široka 112 centimetrov, višina košnje pa je nastavljiva v osmih stopnjah med 25 in 75 mm. Vreme nam v času testiranja ni bilo najbolj naklonjeno, saj je bila trava zaradi vsakodnevnega dežja mokra, teren pa blaten in razmočen. Brez možnosti za izbiro smo rider prepustili najbolj zahtevnim pogojem za delo, dodali pa smo še razmeroma visoko travo, ki v letošnji sezoni pred preizkusom sploh še ni bila košena.

Enostavno krmiljenje, a z velikostjo pridejo nekatere omejitve

Vozne lastnosti husqvarninih riderjev najbolj definira krmiljenje z zadnjo premo; ker gre za zgibne kosilnice, pri krmiljenju premikamo zadnji konec vozila. Gibanje je tudi pri velikih riderjih, kot je RC 320Ts AWD, natančno, s servovolanom in stopalkami obvladujemo vožnjo do centimetra natančno tudi pri vožnji okrog ovir. Zadnja os je nihajna in rider ima tudi na bolj kompleksnem terenu popoln oprijem. Pri vožnji se preizkušeni rider od drugih razlikuje po štirikolesnem pogonu in velikosti. Ta ima precej vpliva na voznikove vtise za krmilom, saj gre konec koncev za več kot dva metra dolgo vozilo s skoraj 330 kilogrami teže. Te voznik ne občuti, je pa težavnejše vzvratno manevriranje, saj zaradi velikega zbirnika za koščevim hrbtom le stežka vidimo zadnja kolesa. Vzvratna vožnja je pomembna, čeprav večino časa kosilnico vozimo naprej. A vzvratno praznimo koš, vračamo se s skrajnih točk travnika, vzvratno parkiramo. Redni uporabniki bodo sčasoma pridobili dovolj izkušenj tudi za suvereno vožnjo nazaj, a kvalitete preizkušenega riderja pridejo do izraza predvsem takrat, ko ima na voljo dovolj prostora.

Brez konkurence pri pregledu nad delom

Pogled naprej je vrhunski in upravičeno ena glavnih prodajnih prednosti, ki jih husqvarna izpostavlja pri riderskih kosilnicah. S sedeža vidimo obe sprednji kolesi ter celotno kosišče. Voznikov položaj je optimiziran do popolnosti; sedež je nastavljiv in vzmeten, volan je prijeten na otip, velik in gnan s servomotorjem. Na voznikovi desni strani je nadzorna plošča. Večfunkcijsko stikalo je namenjeno vklopu in izklopu pobiranja trave, LED ikone pa prikazujejo delovanje vseh funkcij kosilnice, servisni položaj kosišča ter polža in napolnjen koš. Na kontrolni plošči s ključem vklopimo motor, prižgemo luči, z ročko nastavimo hitrost. Eno prijetnejših presenečenj na riderju je 12-voltna vtičnica na kontrolni plošči, prek katere lahko med delom polnimo mobilni telefon ali podobno napravo. Nekoliko nerodno je zgolj, da je edina odlagalna površina, primerna za telefon, na voznikovi levi strani, torej stran od vtičnice in kabel moramo speljati za sedežem ali čez kolena. Na levi strani je še ročica za preklop polža v servisni položaj ter rezervoar za gorivo s kapaciteto dvanajstih litrov. Odprtina za dotakanje goriva je tako velika, da lahko točimo gorivo neposredno iz posode brez cevke, ob strani rezervoarja pa so tudi prozorna okenca za preverjanje količine goriva. Pri sedežu je pod voznikovimi nogami še nekoliko osamljen števec delovnih ur z avtomatskim opozorilom za servisne intervale.

Pobiranje trave brez težav s praznjenjem

Za zbiranje pokošene trave skrbi polž, ki je z roba kosišča speljan pod voznikovim sedežem do zbiralne košare za njegovim hrbtom. Polž stisne pokošeno travo in zbiralnik se napolni do skrajne točke, ko se oglasi piskajoče opozorilo za polno košaro, vklopi se tudi opozorilo na nadzorni plošči. Po izklopu kosišča ali polža alarm umolkne in lahko se odpeljemo do mesta, kjer deponiramo pokošeno travo. Čeprav je zeleni odpad v zbirni košari kompresiran, se po pritisku na tipko ta popolnoma izprazni tudi pri košnji vlažne trave. Prostornina zbirnega koša je 300 litrov, tako da je kup trave že po enem praznjenju precej velik. Zaradi vsekolesnega pogona imamo vso svobodo glede odlaganja materiala, saj se lahko vzvratno zapeljemo tudi čez slabo utrjeno površino, na primer prav do roba košene površine. Ko kup pokošene trave sčasoma zraste, pri odlaganju zapeljemo z zadnjimi kolesi na kup trave, tako da ga nekoliko potlačimo, in novo travo izpraznimo prav na vrh kupa. Težav z delovanjem polža nismo imeli. Pri prvi montaži kosišča nam je sicer ponagajala njegova pravilna postavitev, med delom pa tudi pri košnji mokre visoke trave ni bilo težav. Na pokošeni površini ni ostalo nič trave, polž pa se nam ni zamašil. Če do tega le pride, je pod zbiralnikom nameščeno orodje, s katerim polža vrtimo v nasprotni smeri in tako ročno odstranimo nabrani material.

Kosilnica za ravnino s štirikolesnim pogonom

Morda se sliši nekoliko nasprotujoče, a riderji so tudi s štirikolesnim pogonom še vedno namenjeni predvsem košnji ravnin. Dobro jim pristaja naziv parkovna kosilnica, saj so namenjeni košnji urejene in redno negovane površine z umirjenimi in položnimi klanci. Štirikolesni pogon ni namenjen premagovanju neprehodnega terena, temveč predvsem preprečuje zdrs koles pri košnji v breg, omogoča košnjo po vlažni travi in celoletno uporabo. Zaradi štirikolesnega pogona med delom z zdrsom koles ne moremo poškodovati trave, kosimo pa lahko do skrajnih točk travne površine, seveda ob upoštevanju slabše bočne stabilnosti zgibnih kosilnic. Riderji z vsekolesnim pogonom so zato vsestranski v pravem pomenu besede – z njimi bomo hitro pokosili velik park, brez težav tudi kakšen manj urejen del ob robu. Štirikolesno gnani rider ne pozna konca sezone in zimskega počitka – z naborom priključkov od snežnega pluga do vrtljive krtače, prikolice in prezračevalnika trave pa bo ostal v uporabi skozi vse leto kot osnovni delovni stroj urejevalca okolice.

Jošt Bukovec