Kot so na infrastrukturnem ministrstvu pojasnili za STA, so začeli z izdelavo cenitvenega poročila, s katerim bodo določili vrednost državnega premoženja na letališču, kar bo podlaga za objavo razpisa za novega najemnika.

Načrti ministrstva so torej za zdaj še naprej povezani z oddajo letališča, ne pa s podelitvijo daljše koncesije, za kar so si že nekaj časa prizadevali pri družbi Aerodrom Maribor, trenutnem najemniku letališča, podprtim s kitajskim kapitalom družbe SHS Aviation. Slednji je po zagotovilih ministrstva doslej poravnal vse pogodbene obveznosti.

Na ministrstvu, ki ga vodi Alenka Bratušek, sicer pravijo, da še vedno proučujejo tudi druge možne rešitve, ki bi omogočile dolgoročni razvoj letališča, medtem ko morebitna prodaja letališča, o kateri je ministrica pred časom prav tako že govorila kot o tretji možnosti, v tem trenutku ni predvidena.

»Predvidevamo, da bo razpis objavljen aprila. Pogoji glede najemnine bodo določeni v skladu s predpisi, ki določajo ravnanje s stvarnim premoženjem države,« na vprašanje, ali bodo glede na izkušnje s sedanjim najemnikom kakorkoli spreminjali najemne pogoje, odgovarjajo na ministrstvu.

Ob tem dodajajo, da so, upoštevajoč določbe predpisov, ki določajo ravnanje s stvarnim premoženjem države, vsi postopki za izbiro novega najemnika do izteka odpovednega roka izvedljivi, ministrstvo pa ob tem preverja tudi druge možne rešitve. Za to, da bi v primeru neuspešnega razpisa ali zamude pri njegovi izvedbi vskočila država in začasno prevzela upravljanje z letališčem in osebjem, v tem trenutku pogoji niso izpolnjeni.

Iz ponedeljkovih odgovorov Bratuškove na poslansko vprašanje poslanca SMC Branislava Rajića se vseeno zdi, da niti takšna možnost ni izključena, a kot je dejala, je lahko ta zgolj kratkoročna. Približno milijon evrov letno so stroški, ki bi jih nosil državni proračun, a je tudi to za prazno in nedelujoče letališče po njenem absolutno preveč.

V zvezi s prihajajočim razpisom je pripomnila, da tisti, ki ne izpolnjujejo svojih obveznosti do države, ne bodo mogli biti novi najemniki, saj si ne želi čez dve leti spet ponavljati zgodbe, ker si nekdo premisli, tudi če gre pri tem za nek način izsiljevanja. »Dejstvo je, da letališče doslej ni zaživelo tako kot bi moralo,« je dodala Bratuškova.