Nova sezona formule 1, sedemdeseta od leta 1950, bo jubilejna. Če ne zaradi drugega, zaradi okrogle obletnice in dejstva, da bo tretja dirka sezone v Šanghaju tudi 1000. v dobi sodobne formule 1. Razlogov za slavje bo torej veliko, še več jih bo zaradi tega, ker bi se utegnila malce premešati razmerja moči in je pred vrati tudi takšna ali drugačna menjava generacij.

Vprašljivo preživetje Williamsa

Med dirkači in ekipami v formuli 1 je kar nekaj sprememb. Najpomembnejša je verjetno pri Ferrariju, kjer se je poslovil Kimi Raikkonen, na njegovo mesto pa je prišel mladi up Charles Leclerc. Kot vse kaže, bo Monačan hitro postal resna grožnja tudi Sebastianu Vettlu, ki bo moral letos napadati na vse ali nič. Pri Mercedesu ni sprememb razen te, da so bili na prvih testiranjih kar opazno počasnejši od Ferrarija. Zato pa je k Red Bullu namesto Daniela Ricciarda, ki je prestopil k Renaultu, prišel Pierre Gasly. Še pomembnejše je, da ekipa od letos uporablja Hondine motorje. Pri Renaultu razen prihoda Ricciarda ni večjih sprememb. Pri ekipi Haas so ostali pri dosedanjih dirkačih, spremenili pa so barvo dirkalnikov v črno-zlato zaradi novih sponzorjev. Ekipa Racing Point ima novega lastnika, očeta dirkača Lancea Strolla, zato je logično, da bo tudi Kanadčan vozil za to ekipo, ostali so pri značilni rožnati barvi dirkalnika. K McLarnu je prestopil Carlos Sainz, ki je sedel v kokpit Fernanda Alonsa, ki je končal kariero v formuli 1, a bo ekipi še vedno na voljo kot testni voznik.

Bolj odmeven je bil prestop Kimija Raikkonena k ekipi Alfa Romeo. Ime Sauber je namreč zdaj, po letu 1993, dokončno izginilo iz formule 1, Alfa pa je postala neke vrste druga ekipa Ferrarija, kot velja za Toro Rosso v primerjavi z Red Bullom. Dobili so novega dirkača, Italijana Antonia Giovinazzija, poleg njega pa je letos kar nekaj novincev: Lando Norris (McLaren, pred tem podprvak v F2), Toro Rosso ima oba nova dirkača, povratnika Danila Kvjata, ki je nazadnje dirkal v sezoni 2017, in Alexandra Albona (lansko leto tretje mesto v F2, dirka pa s tajsko licenco), ter George Russell (Williams, pred tem F2 prvak v 2018). V formulo 1 se je vrnil tudi Robert Kubica, in sicer k Williamsu, katerega ekipa preživlja zelo hude čase in je njeno preživetje trenutno pod velikim vprašajem. Kot je pod vprašajem, ali bo Robert Kubica kos naporom dirk formule 1. Poljak je pred leti doživel hudo nesrečo na reliju in so mu zdravniki komaj rešili desno roko, tako da zdaj večino časa dirkalnik formule 1 vozi tako rekoč le z levo roko, prav tako pa z levo roko tudi prestavlja prestave na volanu. Ime Schumacher se vrača v formulo 1, Michaelov sin Mick, ki bo letos dirkal v formuli 2, bo pri Ferrariju »zaposlen« tudi kot testni dirkač. Očitno rdeči počasi pripravljajo teren, da bi sina večkratnega svetovnega prvaka Michaela počasi pripravili na vlogo rednega dirkača formule 1.

Dirkalniki nekoliko težji

Na tehničnem področju je največ novosti pri aerodinamiki, najbolj bodeta v oči večje in bolj poenostavljeno sprednje in zadnje krilce. Sprednje zdaj meri v dolžino dva metra in je tako 20 centimetrov daljše. Je tudi dva centimetra višje in ima predvsem bolj poenostavljeni stranici. Tudi zadnje krilce je daljše za 10 in višje za dva centimetra, v dolžino meri 105 centimetrov. Pri sistemu DRS pa je zdaj odprtina s pomičnim elementom večja za dva centimetra in meri 8,5 centimetra, zaradi česar bo ta sistem pri prehitevanjih še bolj učinkovit. Dirkalniki imajo zdaj manjše stranske plošče za sprednjima kolesoma in bolj enostavne odprtine za dovod zraka za hlajenje zavor, pa tudi dodatne luči na pokončnih elementih zadnjega krilca. Dirkalniki so letos nekoliko težji, s 733 so jim najmanjšo težo povečali na 740 kilogramov, dirkač in sedež morata skupaj tehtati 80 kilogramov, kdor bo imel manj, bo moral dodati uteži v kokpit. V dirkalniku bo letos lahko 110 kilogramov goriva, lani le 105.

Spremenjen je postopek določanja startnega vrstnega reda v primeru kazni – nič več po načelu »kdo bo prej na stezi«, ampak zdaj tudi kaznovane dirkače razvrščajo po dejanskih doseženih časih na kvalifikacijah. Dirkači morajo zdaj tudi uporabljati varnejše čelade z manjšimi odprtinami vizirja in morajo nositi biometrične rokavice, v katerih so tipala za zaznavanje srčnega utripa in količine kisika v dirkačevi krvi. Ekipa bo lahko imela na dirkališču največ 60 mehanikov, dodatnih šest mest pa je namenjenih mehanikom novincem, vsak novinec bo lahko na sezono na največ dveh dirkah. Po novem bosta konec dirke označevala črno-bela karirasta zastava in enak svetlobni signal. Pomembna novost je tudi pri označevanju gum, zdaj bodo na voljo le tri »barve«, bela za trdo, rumena za srednjo in rdeča za mehko gumo. Dirkači bodo imeli za ves dirkaški konec tedna na voljo 13 kompletov pnevmatik.

Dirke formule 1 bo tudi letos prenašala televizija TV3, novost bo studio dobro uro pred dirko, ki ga bo vodila Katarina Jurkovič, dirke pa bosta komentirala Dušan Lukič in Andraž Zupančič. Prav tako bodo lahko ljubitelji formule 1 po internetni strani www.tv3m.si v živo spremljali oba petkova in sobotni prosti trening.